Как да приложа коректно функцията vlookup?

Microsoft Excel Тайните на Excel

Здравейте, моля за насоки. Искам да ползвам vlookup за моите таблици като колоната с форматите искам да не се променя,колоната с цветовете се променя,а от там се повлиява крайната цена.Напр.:в един лист съм направила формули за променящи се цветове и крайни разходи,но за един формат. За всеки формат съм направила тези формули,но всеки е на отделен лист.Ще приложа пример с формат 2:

Как мога да ползвам и двете функции на отделен лист - data validation & vlookup, за да е по-лесно и прегледно за ползване на информацията.Моля за по-конкректни насоки дали мога да го направя и как да стане?

Най-напред да уточня, дали правилно съм разбрала въпроса. Таблицата за Vlookup има 5 колони (от картинката: размер, формат, цвят, цена1 и цена 2). За data validation избирате размер и останалите колони трябва да се попълнят с Vlookup. Ако правилно съм разбрала, няма проблем двете таблици за data validation и за Vlookup да бъдат на отделни листове. За удобство списъкът с размерите, дефинирайте като наименован диапазон. Пишете, ако имате допълнителни въпроси.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация