Как да избера правилната функция в Excel?
Здравейте, Харесвам много сайта, който сте създали и при възможност винаги черпя знания от него. Поздравявам Ви за усилията, които полагате информацията в него да е актуална и полезна. Познанията ми за Excel са любителски и бих искала да Ви задам въпрос, за файл, който съм създала и проблем в него, с който не можах да се справя. Файлът е създаден с верия на Excel 2003, но в момента го преработвам за версия 2010. Най-общо файлът представлява база данни за въвеждане, изчисление и справка за отпуските на служителите в учреждението, в което работя. Има проблем при извеждане на справка за индивидуалната отпуска на отделен служител. При въведени повече от 2 броя заявления за отпуск функцията, която използвам не ми позволява визуализацията им. В първият файл съм показала пример с въведен отпуск за месец Януари, а във вторият файл съм показала информацията, която се визуализира и формулите, които съм използвала. Тъй като не се вижда добре клетка L15 - ще добавя, че там е визуализирано числото 3 (три пъти въведен отпуск). Въпросът ми е има ли функция/функции, която/които да използвам за да получавам коректна справочна информация за реалният брой отпуски за съответният период.
Поздрави,
COUNTIF, SUMIF, Pivot таблица
Лек ден и успехи!
Само да добавя, че NET в името на функцията е добавено, защото тя изчислява НЕТО работните дни, т.е.без почивните и неработни дни - разбира се, съботите и неделите не се взимат предвид, все пак, става въпрос за WORKDAYS! Тази функция има "посестрима", така да се каже, а именно - NETWORKDAYS.INTL , т.е. INTERNATIONAL, тъй като съботите и неделите на някои места на Земята не са почивни дни и те са включени като аргумент към функцията, а именно [weekend]! Лек ден и успехи!
Това са почивните и неработни дни през 2018 година, за който са необходими!
Извинения, holidays!
Лек ден и успехи!
Лек ден и успехи!
Само да добавя, че NET в името на функцията е добавено, защото тя изчислява НЕТО работните дни, т.е.без почивните и неработни дни - разбира се, съботите и неделите не се взимат предвид, все пак, става въпрос за WORKDAYS! Тази функция има "посестрима", така да се каже, а именно - NETWORKDAYS.INTL , т.е. INTERNATIONAL, тъй като съботите и неделите на някои места на Земята не са почивни дни и те са включени като аргумент към функцията, а именно [weekend]! Лек ден и успехи!
Това са почивните и неработни дни през 2018 година, за който са необходими!
Извинения, holidays!
Лек ден и успехи!
Лек ден и успехи!
Само че, според мен, проблемът на Станислава не е в изчисляването на дните отпуска, а в извикването в справката на данните за Иван Иванов, ако той е ползвал повече от един път в даден месец.
VLOOKUP намира първото и спира.
Използваните формули на втората картинка са ОК. Неудобството е, че като не знаем кой колко пъти е ползвал, трябва ръчно всеки път да се добавят редове и пействат формулите.
Според мен най-доброто решение е пивот таблица
Никола Петров - благодаря Ви за отговора, но аз нямам проблем с изчислението на дните. Познавам добре функцията, която ползвам за изчисление на работните дни отпуск и празничните дни, които са част от функцията се намират в друг Sheet. Kocho правилно е разбрал какъв е проблема. VLOOKUP ми помага, когато служител излезе в отпуск два пъти през месеца. Тогава последният аргумент във функцията е 0 или 1 и нямам проблем. Проблемът е, когато служител излезе 3 пъти в отпуск в един месец.
Kocho - и аз съм си мислела за функция COUNTIF или пивот таблица, но да Ви призная пивот таблиците са слабото ми звено в знанията. Ползвам ги в други справки в работата ми, но точно за тази справка все още не мога да измисля как точно мога да ги използвам. Ако открия отговор на този проблем ще го споделя.
За подобен анализ на данни и аз съм определно за Pivot таблица.
Повече за Пивот таблиците в курса Тайните на Ексел послeдния модул или Анализи с Ексел.
В курса Анализи с Ексел на Витали Бурла се правят точно такъв подобен род анализи свързани с персонал. Изключително подреден курс, който ще ти разкрие тайните на анализите с Excel.
Ако имаш възможност ти го препоръчвам, определно ще спестиш време усилия и ще си дост ана ТИ с Пивот таблиците.
Станислава, ИЗВИНЕНИЯ, ако сте се почуствала засегната - въобще не ми е минала и мисъл за това! Колкото до проблема, опитайте с функцията HLOOKUP, която има същият синтаксис, но търси по редове, променяйки аргумента row_num. Другият начин е показан от колегите, а именно - Pivot Table! Лек ден и успехи!
Станислава, вижте и това:
Лек ден и успехи!
Станислава, вижте и това:
Лек ден и успехи!
инж. Краси Кръстев - благодаря Ви! Курсът за Тайните на Ексел е нещо, което съм убедена, че ще ми бъде от помощ не само за този конкретен случай. При възможност ще го запиша. Никола Петров - не съм се засегнала. Предположих, че не съм обяснила добре. Благодаря Ви за предложението. Ще го разгледам като вариант във файла, с който в момента работя. Както написах и в по-горният пост - ако успея да открия подходящото за мен решение ще го споделя, за да бъде в помощ на останалите, които биха могли да се сблъскат с подобен проблем.
ДОСТОЙНА ПОЗИЦИЯ НА ДОСТОЕН ЧОВЕК -БРАВО! ПОЗДРАВЛЕНИЯ! Лек ден и успехи!
Искам да споделя какво решение взех за таблицата. Тъй като времето не ми достигна (по принцип работя нещо съвсем различно от това, за което питах) оставих файла с версия 2003 на Ексел. Поради големият обем хора при нас всеки месец отпуск е в отделен шийт. Затова в един скрит шийт обединих данните от 12-те шийта и с помощта на основният съветник на пивот таблиците направих такава таблица. Не зная защо не виждам от къде мога да кача снимка, затова ще се опитам да обясня - като критерий за търсене зададох "име, презиме, фамилия". В "редове" зададох да се визуализират датите "от дата" "до дата" и "заявление/заповед за отпуск", а в редове "Сума на дни". Премахнах "междинните суми" и съм доволна от резултата. Добавих макрос бутон за обновяване на данните от съответните шийтове, като към него включих и форматиране на данните. Недостатък, ако мога така да нарека това, е че при добавяне на нов служител е необходимо първоначално да се въведат имената му, че е ползвал отпуск за да се визуализира в справката. Благодаря на всички, които се опитаха да ми помогнат.
Открих си грешка в поста вместо редове "Сума от дни" е колона "Сума от дни". Извинявам се.
Ако е още актуално - две формули, предложени от Максим В.през юли 2018г.за начало и край на отпуск/болничен/. Доработих формулите, като добавих на всеки отпуск/болничен/ съответен номер и приложих формулите, когато са повече от един в рамките на месеца. НЕЩО ВАЖНО - ДНИТЕ НА МЕСЕЦА ТРЯБВА ДА БЪДАТ ЗАПИСАНИ КАТО ЧИСЛА, ИНАЧЕ ФУНКЦИЯТА LOOKUP() ДАВА ГРЕШКА!
Лек ден и успехи!