Защо да броим колоните в excel?
Здравейте, само да споделя, че няма нужда да броим колоните в excel. При маркиране излиза подсказка с техния брой :)
Да, добро допълнение.
Същото се отнася и за редовете.
Тази подсказка показва броят на маркираните колони( Columns) или редове(Rows), а не броят им от началото. Ако започнем от колона D ще имаме това Лек ден и успехи!
Здравейте, страхотна комбинация на vlookup с columns. Откакто работя с версия 2013 на ексел, при използване на vlookup, програмата не ми брои редовете и колоните. Понякога данните, които ми трябват са в 20, че и 30-та колона... сега вече мога да преустановя броенето :-) Да попитам все пак дали при версия 2013 не е въпрос на настройки, с които автоматичното броене на редове/колони да е възможно. Благодаря!
Не се занимавайте с неща, които Ексел може да прави вместо вас.
Не е нужно да броите колоните въобще. В ексел има функция COLUMNS, която прави точно това - брои колоните в дадена област.
Използвайте нея, намалете възможността от грешки и си спестете време, усилия и нерви
.....както и ROWS - за редове! Лек ден!
Индексът на колоната/реда във функция VLOOKUP може да се определи с функция MATCH, т.е. комбинацията VLOOKUP(MATCH), когато заглавните редове на двете таблици са еднакви. Функция MATCH има следните аргументи: MATCH(lookup_value; lookup_array; [match_type]) и връща позицията на търсения елемент (lookup_value) в единичния масив (lookup_array) - заглавния ред на помощната таблица. [match_type] = 0, за да намери точното съответствие.