Ето как да задаваме диапазон, така че да работи и при добавяне на нови редове

Microsoft Excel Тайните на Excel

И аз благодаря за полезния съвет относно редакция на диапазон!
От своя страна искам да напиша мое впечатление, което не беше споменато във видеото и смятам ще е полезно:
- Във видеото зададохме име на диапазон от Н1 до Н64 примерно и после се показва формула за събиране само с името на диапазона. При добавяне на допълнителни данни в таблицата и нови редове, сумата няма да се промени, защото диапазонът е ограничен до клетка Н64.

Затова според мен лично е по-удачно да се маркира цялата колона и на нея да се задава име на диапазон.

Зависи от случаите, но наистина, когато няма други данни и е възможно да се маркират целите колони е най-добре да се маркират колоните.

Когато обаче имаме разнородни данни, например първите 10 реда са една таблица, вторите 10 реда друга таблица, това не е възможно.

Аз пробвах и при инсъртване на нови редове  сумата се промени. С версия 2010

Уточнението на инж. Цукев ми беше много полезно.Благодаря!

Сумата се променя ако е инсъртната готова таблица, ако са просто клетки и добавим нови редове, сумата си остава същата. версия 2010

Iva, опитай отново - вмъкни (инсъртни) нов ред някъде по средата на таблицата и въведи данните.  Сумата се променя - Excel преизчислява данните коректно. Работи при версии 2007 и 2013. Мисля, че това не зависи от версията на програмата, а от това как е програмирана да работи тази функция.

Има един съвсем дребен детайл относно автоматичното разширение на диапазона. Диапазонът /респективно сумата/ се променя стига новите редове да са междинни за диапазона Н1:H64. Добавяне на нов ред преди Н64 ще разшири диапазона до Н1:H65, но добавянето на нов ред след последния ред в диапазона не води до автоматично разширение. Така ако просто добавим нещо в Н65, диапазонът /респективно сумата/ ще си остане такъв, какъвто е бил първоначално Н1:H64. Тъй като често данните се добавят в края на списъка от съществуващи данни мисля, че е важно да се има впредвид този малък детайл.

Здравейте, едно допълнение към темата. За да се включват във формулата новите редове, които се добавят след последния ред на таблицата, е по-добре да определите диапазона като дефинирана екселска таблица (Insert Table). По този начин новите редове автоматично ще се включват в диапазона, който използвате. Другият вариант е да дефинирате името на динамичен диапазон (Dynamic Named Range).

Г-жо Вълкова, малко разширение и допълнение, ако позволите: Имаме таблица, маркираме КОЯ И ДА Е клетка, натискаме Ctrl+A и цялата таблица се маркира, натискаме Ctrl+T Избираме дизайн, ако искаме. Лек ден и успехи!

Чудесно допълнение, г-н Петров! Благодаря! Вместо CTRL+A, може да използвате CTRL+SHIFT+*, когато е избрана клетка от диапазона, който трябва да се маркира. За да се дефинира екселска таблица (INSERT --> TABLE), достатъчно е да се избере произволна клетка от таблицата и с Ctrl+T таблицата се дефинира. Извинете, че повтарям познати клавишни комбинации! Приятен ден и от мен!

Г-жо Вълкова, благодарност за оценката и клавишната комбинация - много е удобна! Лек ден и успехи!

Здравейте, от два дена говорът ви е прибързан, незнам как да го оправя.

Можеш да използваш бутона в дясно, долу на видеото, за да избереш скоростта, която е подходяща за теб:


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация