Може ли да се извършва повторно попълване на данни след Data Validation и Vlookup?

Здравейте имам следният проблем:

На прикачената снимка имам данни които се повтарят като производител и модел, но се различават по година на производство и одобрен тип. Искам да попълня чрез Data Validation и List за полето "Производител" и след това чрез Vlookup да попълни автоматично следващите позиции - модел, година на производство и одобрен тип. Когато извърша всичко това се сблъсквам със следните проблеми:
1. Имам случай когато се дублират имената - пример за производител ITRON имам два модела;
2. Когато се дублират модела, но се различава годината на производство, съответно одобреният тип;
Искам да попитам има ли някаква опция, след извършване на Data Validation и List за полето "Производител" в следващото поле да имам падащ списък от който да избера съответния модел и така нататък за попълване на повтарящите се данни.
Благодаря предварително!

@ Георги
Това може би, по-лесно ще стане с index и match. Тук има кратко обяснение: 
https://support.office.com/bg-bg/article/%D0%A2%D1%8A%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8-%D0%B2-%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%8A%D0%BA-%D0%BE%D1%82-%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D0%B8-c249efc5-5847-4329-bfee-ecffead5ef88?ui=bg-BG&rs=bg-BG&ad=BG#__migbm_2

@ Георги,


Здравей, 

Може да ползваш Index и Match.

Формулата е : = INDEX ($A$3:$B$6;MATCH(H2;$A$3:$A$6;0);2) Най - простичък пример за това това как действа функцията - на снимка 1 съм показал най - основно как действа.

Снимка 1 позиция 1 ( 2 )  това е диапазона в който ще правя търсенето, след това позиция 3 ( 4 ) това е стойността която искам да намеря  по съвпадение ( в случая Бургас ), позиция 5 ( 6 ) е диапазона в който ще търся "стойността ( в случая търся Бургас ), в позиция 7 ( 8 ) е номера на колоната от която искам да запиша стойността за търсеното от мен стойност ( в случая е 2  и съответно ми изписва бройките, ако е 1 следва да ми изпише Бургас )


Не знам до къде си стигнал с уроците по Excel, но реално тук може да използваш и Pivot таблици за които става дума в целия модул 10 от курса, като под самите уроци има и вече доста теми във форума с допълнения за тях и интересни дискусии. Анализа с Pivot таблиците е доста удобен когато искаш да правиш справки и анализи само с няколко цъкания. Но не искам да влизам в подробности тук с Pivot т.к. има цял Модул за тях и са обширна тема.

Надявам се да съм бил полезен с отговора.

Г-н Кръстев, разгледах подробно примера, но все още не ми е ясно кога се използват тези функции Index и Match и как работят те. Може ли да ни дадете по-разбираем пример. Благодаря много предварително!

Добре мисля да дообесня горния пример защото е доста семпъл и ако дам по - голям пример следва да е още по объркващо.

Задачата е : в клетка I искам да запиша стойност от колона B, която стойност отговаря за точно определена стойност ( съдържание ) от колона A

Т.е. искам в клетка I да запиша стойността от колона B която отговаря за Бургас да речем.

Формулата е :

= INDEX ($A$3:$B$6;MATCH(H2;$A$3:$A$6;0);2)

$A$3:$B$6 - това е диапазона ( таблицата ) в която ще правя търсенето;

след което изписвам Match с който ще определя номера на реда който търся. Как ще определя този ред : Първо с H2 - показвам коя стойност от колоната A търся ( Бургас ), в случая посочвам клектка H2 защото в нея съм записал думичката Бургас - стойността спрямо която ще търся. След това избирам диапазона в който да ми направи търсенето точно на тази стойност - $A$3:$A$6 от клектка H2, с След това записвам 0 - нулата показва че търся точно съвпадение на стойността , т.е. търся Бургас, не друг град.Така приключих с функцията Match и избирам следва да завърша функцията INDEX.

Записвам 2 , с което посочвам от коя колона на диапапзона $A$3:$B$6 да запиша стойността на база вече определениея ред от колоната който търся ( това което направих с Match ) , т.е. от колона 2 от диапзона ми запиши стойността която отговаря на ред на който пише Бургас.

Така стана ли по - ясно или трябва още малко пояснение.

Лек ден и успехи!

Здравейте, Може ли да извадят различни стойности на дублрани критерии.? Пример: в sheet 1 - колона A има номера на Договори (като има дублирани номера на договори) и в колона B различни суми за всеки договор (различни суми и за дублираните договори). В Sheet 2 има списък с Договори, за които трябва да се извадят отговарящите суми от sheet 1. С Vlookup не става, защото на дублираните договори вади първия резултат, които си намери. С pivot table сумира. И до тук ми се изчерпаха вариянтите. Благодаря предварително за съдействието!


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация