Как можем да подравним два обекта (две прави), за да бъдат успоредни?
Adobe Illustrator
Здравей,Лъчо. Може би ще съм по-полезна ако ми покажеш точно какви обекти искаш да подравниш, защото самото подравняване можеш да го направиш по няколко начина. Единият е от again panel и там разиграваш настройките, другият е от preference panel да зададеш constrain angle, какъвто искаш ( това се отнася за линии), по този начин линиите ги правиш успорени под определен ъгъл. Наистина май ще е по-лесно да ми покажеш точно какво искаш да подравниш :) Весела Коледаааа
Ето конкретния казус при който възникна въпросът ми - нарисувах логото, за последно оставих двете линии с остри краища над и под банерчето с надпис Authentic - начертах първата и се оказах в ситуацията, че няма как да я направя строго успоредна, не на око - на банера, който е под ъгъл някакъв, ако банера беше хоризонтален или под ъгъл 45 градуса примерно "ОК" - ще ползвам shift и и ще реша проблема - и банера и линията ще са успоредни...после ще ги групирам и ще ги си ги завъртя под какъвто ъгъл си искам...това е решение на въпроса...,нооо ако вече имам начертани правоъгълник и права, или две прави, или два правоъгълника..,но не са успоредни тогава има ли начин. Например ако имам наклонен обект в трансформ панела не ми дава ъгъла спрямо хоризонталата...ако го знам, ще очертая втория обект със същия ъгъл! Весели празници и на теб!
Явно няма такава опция - но подварианти има - един от тях е и "show grid" и по нея да се подравняват успоредно - с помощта на direct selection tool...
Здравей, Лъчо. Как са празиниците? Колко ти е тежко :)? Аз вече чакам да свършат :) Върщам се към въпроса ти.. Много е интересно как няма точен метод /начин за правене на нещо успоредно и под ъгъл с определени координати ( както е в аутокад с командата офсет), но тук имаме няколко различни начина, с които може да заобиколим този проблем. Единият е това, което казваш ти, чрез използване на грид. Другият е чрез използвване на трансфторм (Effect>distort and transform>transform effects ), откъдето можеш от Move да се зададеш кооординати и чрез използване на preview да видиш точно каквi промени правиш и дали те удовлетворяват. Трети начин е чрез използване на геометрична фигура, на която можеш да й зададеш размери и след това да направиш успоредните линии. Използвала съм и други трикове, чрез който съм си правала успоредните линии, но всичко е на проба и грешка. :) Ти откри ли някакъв друг начин?
Разбира се, че открих, Тони и то различни начини. Ако са две прави под различен ъгъл маркираме всяка от тях и избираме object>path>average и избираме опцията vertical или horizontal. Същото правим с другата и ето - правите са успоредни /вертикално или хоризонтално/. Групураме ги и ги завъртаме под какъвто ъгъл искаме. Ако имаме правоъгълник и права - ето скрийншот. Правим интерсекция на единия край с едната страна на правоъгълника, после използваме rotate tool като поставяме центъра на ротация в точката на интерсекция и въртим до интерсекцията на правата със страната. После, чрез shift отместваме правата успоредно. По-лесният и точен начин е да маркираме единия край на правата с direct selection tool и да го отместим до страната на правоъгълника до интерсекция на правата със страната - същото правим и с другия край. И пак отместваме със shift. Ако е елипса - чертаем права - хоризонтална или вертикална с shift - маркираме елипсата и въртим bounding box-a до интерсекция с правата. Ако са правоъгълници - използваме отново интерсекцията на единия от ъглите и въртим до интерсекция на съответните страни! Естествено ако не искаме да използваме grid! Весели празници.., споко малко остана - само една Нова година Тони!!! :)))))))))
Здравей, Лъчо и честита нова 2015 година :))) Напрви от нея една стахотна и незабравима година :)
Хитро е нали, ама като няма офсет опция както в Autocad, 3DsMax и Maya /e има но не в този смисъл/ единственият начин е да се използва помощта на smart guides, защото ако обектите са под някакъв ъгъл и grid не помага! Между другото, като стана въпрос за софтуера на Autodesk - в мен възниква още един въпрос - има ли начин да се селектира чрез провлачване, но само ако селектиращата рамка обхваща целия обект - т.н. window crossing? Определено това е много важно, защото когато имаме много застъпващи се обекти, се селектират всичките - и трябва да търсим други начини за да ги изолираме - , заключване, isolation mode, скриване или слоевете...Този проблем е решен в Corel, Autocad, 3DsMax...
И благодаря ти от сърце, Тони за прекрасните пожелания - и на теб желая здрава, мирна и успешна година!!!!:))))))
Здравейте! Това точно една от основните разлики на Illustrator с Corel. При Corel се селектира всeки обект който се огражда със селектираща рамка а в Illustrator се селектира всеки обект който се докосва от селектираща рамка. В 3DsMax можеш да превключваш от единият метод на селектиране към другият но при програмите за двуизмерна графика няма чак такава гъвкавост. В началото е доста трудно да се свикне с това но в последствие осъзнаваш че селектирането става доста по динамично когато не се налага да ограждаш целия обект. При затъпени обекти се задържа клавиша Ctrl и се кликва няколко пъти като при всяко кликване Illustrator селектира обекта който е под вече селектирания. За повече от 4 застъпени обекта обаче е по добре да се използва панела Layers който подобно на Photoshop се извиква от Window менюто или с F7 от клавиатурата. Честита Нова Година и от мен ;-)
Благодаря, Десислава! Да така е, определено е удобство селектирането само с докосване до обектите в Илюстратор и като съм свикнал понякога в Corel ме дразни факта, че, трябва да ограждам целия обект, макар, че решението в 3DsMax за превключване на режимите на Window Crossing e най-добро решение. Естествено има много начини за решение на проблема със селектирането в Illustrator, най-често използвам заключване на обектите, които не искам да се селектират или понякога скриване, но разбира използването на Layer панела си остава един от най-добрите начини, съгласен съм! Поздрави и честита Нова Година и от мен!:)))
Яяяяя, аз досега къде съм спал - че Илюстратор си има Measure tool, под Eyеdroper-a, който дава пълна информация за даден път - координати, размери - ииии ЪГЪЛА НА ПЪТЯ СПРЯМО ХОРИЗОНТАЛАТА - че аз това търсех досега!!! Така всички проблеми с успоредизиране на обектите се решава, просто с Measure tool измервам ъгъла спрямо хоризонталата на дадения път , чертая или хоризонтирам пътя, който искам да направя успореден на първия и го завъртам с този градус!!! Елементарно!!!:)))
Ако това ще помогне на някого (поне на мен много ми помогна, че бях свикнал в Corel да си правя водещи линии под всякакъв ъгъл), Illustrator разглежда водещите си линии (Guides) като обекти и над тях може да се прилагат всички операции за трансформации, каквито и на нарисуваните обекти. Т.е. ако ти трябва наклон под един и същ ъгъл, може да си размножиш колкото ти трябват guides под този ъгъл, да ги сложиш където трябва и да привържеш обектите си към тях.
Благодаря Антон! Сега ще видя как става това! Мислех, че могат да бъдат само верикални и хоризонтални! :))))))))
Ще се радвам, ако това върши работа, Лъчо. Случайно го открих. За съжаление за Photoshop не работи, само с Illustrator, но и това е нещо. С Corel много често използвам накланени водещи.
Имаме обявявен конкурс и наградата е курс по фотошоп :)
Видях на няколко места, Тони, но са ми нещо много мъгляви условията - да направим проект, който да се харесва (ако правилно съм ги разбрал де... ;-)).
Идеята е всички, които са минали първите два модула да си качат проеките с бутилките (както Лъчо ни показа в по-преден коментар) и всички ще гласуваме, този който събере най-много харесвания ще спечели курс по фотошош. Затова имровизирайте и вложете креативност (какво е направил Лъчо)
Oooo, комплимент!!!:))) Благодаря Тони! Между другото идеята ти за проекта с бутилките е направо супер, честно ти казвам! А това, че аз направих някои свои промени и проекта ми е по-различен, се дължи на това, че аз и ти с този проект гоним различни цели! Ти се стремиш в един проект да прилагаш колкото може повече различни ефекти за да покажеш повече възможности на Илюстратор и го правиш невероятно! Вместо да предложиш да нарисуваме ябълка например с помощта на 3D revolve ефект..,което дублира начина на рисуване на бутилката ти ни показа и начина на трасиране! Аз обаче търся максимална атрактивност и особено много си падам по рисуване на 3D ябълки с мапиране на различни скинове, /в нета има и много готови, не винаги си ги правя сам/ и затова избрах да я нарисувам, макар, че честно да ти кажа - трасирането донякъде наподобява рисунка с маслени бои, нещо, което много харесвам!
Конкурсът ще бъде официално обявен в понеделник и ще има отделна секция за всички участващи :) Ще е интересно да видим кой с какви идеи ще се изкочи :) Лъчо, от теб определено очаквам доста експериментални неща :)) съдейки от това, което показваш до сега. Всеки може да прави, каквово иска промени върху фона, разположението на бутилките, начина, по който ще е направена ябълката и т.н. :) вече се вълнувам :)
Не зная къде точно трябва да си качвам проекта, Тони - но засега е това. Реших да не бягам и от трасирането, ябълковия цвят във фона е трасиран! :))) Хубав уикенд на всички! :)
Винаги в последния момент все нещо не харесвам! Мисля, че така е по-добре!
Лъчо, изглежда все по-артистично, но запази последното предложение за конкурса, който официално ще бъде пубкувам в понеделник :)) и със сигурсност ще го видиш :) много ми харесва новото предложение има само едно нещо , което леко ме смущва. Поради градиента на " не пропускай" надпида не е отчтлив, но това си е лично мое изкривяване :) затова не му обръщай внимание :) пожелавам ти и на теб спокойна и презареждаща неделя :))
Благодаря, Тони за всичко! Относно надписа, принчината е основно в шрифта! Ще направя необходимите корекции! А иначе аз винаги оставям някоя изненада за последното предложение, споко! Лека и хубава неделя и на теб! :))))