Най-накрая адекватен начин даувеличите с 50% производителността във вашата фирмакато същевременно намалите разходите си
Ако сте управител, мениджър или служител във фирма с над 5 човека това може да е едно от най-важните съобщения, които някога сте чели.
Ефективност
Някои анализи и доклади за състоянието на България и българската икономика го казват директно, а други трябва да се задълбочим, за да го разберем, но крайният извод е един:
“Българската икономика страда поради ниската производителност на труда.”
Целта на тази статия е да ви покаже, как може да промените това във вашата фирма и как да увеличите с 50% (без преувеличение) производителността на вашия екип.
Но нека първо да разгледаме проблема по същество.
Когато един служител има ниска производителност, то той изкарва на фирмата си по-малко пари. Тя не може да си позволи да му плаща по-висока заплата.
Когато различните хора в една фирма работят с различна производителност, фирмата близо до производителността на най-слабия.
Когато доставчиците на една фирма работят неефективно, то те дърпат и самата фирма на зад.
И какво да правим когато нашите служители не работят на пълни обороти и нашите доставчици не работят ефективно?
Решение на този проблем има.
Ако вземем думите на считания за един от най-големите бизнес групата - Питър Дракър, вече отдавна не сме във времената на ръчния труд, а сме в “епохата на умственият труд”.
Това означава, че дори дейността ни да е свързана или да зависи от хора, които извършват ръчен труд, истинският пробив и резултати ще дойдат от екипа, който работи в епохата на “умствения труд”.
И кой е инструмента, който използват хората в епохата на умствения труд ?
Това вече не е както в миналото чук, отвертка, бормашина или друг ръчен инструмент.
Инструментът на човекът, от който зависи бъдещето на вашата фирма, човекът който е в епохата на умствения труд е компютърът.
И се оказва, че има две направления, в които човек трябва да има изключително силни умения - от една страна умения като специалист, от друга страна компютърни умения, за да може ефективно да свърши работата си като специалист.
Друг “бизнес гений” е Е. Голдрат, който е създател на популярната “теория на ограниченията”. Един от основните принципи, който Голдрат защитава е, че “твоят бизнес е толкова силен, колкото най-слабото му звено.”
Като практическата част на този принцип е, че управителят на един бизнес има за цел да търси най-слабите звена (bottlenecks) и да ги елиминира.
Нашето наблюдение и твърдо убеждение след множество индивидуални и фирмени обучения е, че едно от най-слабите звена във всяка една фирма са компютърните умения на служителите и способността им да си автоматизират повтарящи се задачи.
За фирми, в които служителите работят на компютър се наблюдава една непрекъсната “борба с компютъра” вместо ефективното му използване. 80% от времето минава в “борба” и само 20% в креативната и продуктивна работа, за която хората всъщност са наети.
Нашата програма има за цел да обърне тези проценти и екипът значително да редуцира времето буквално загубено в лесни за автоматизация повтарящи се дейности.
Класическите компютърни курсове не помагат.
По-голямата част от фирмите въобще не изпращат служителите си на обучения, защото те са скъпи и със съмнителен ефект.
Тези, които обучават персонала си са изправени пред предизвикателството на днешния бързо развиващ се свят - софтуерът се променя непрекъснато и служителят вече е забравил половината неща от “курса по Ексел миналата година”.
За това ние дълго време анализирахме, консултирахме се с фирмите, които търсят нещо по-добро, но в крайна сметка направихме обучението, за което ние бихме искали да запишем нашия екип от нашата фирма.
Кога 1 + 1 е равно на 3?
Както видяхме, а това е и обикновена логика, когато в един екип има ефективно работещи и неефективно работещи се получава така, че всички работят с темпото на най-бавните, защото непрекъснато трябва да им помагат и да им оправят “бъркотиите”, които създават с компютъра, дори това да са хора, добри като специалисти.
Но ако вземем един опростен пример с двама колеги в екип и те работят с едно високо ниво на умения, изчистени грешни методи на работа, познават ефективните методи, използват общи стилове, настройки и шаблони на софтуера, то те мултиплицират ефекта.
За това в Аула създадохме програмата “Аула Ефективни Екипи"
Ето какво включихме в програмата:
* Постоянно обучение по най-новия софтуер, вместо ударно единично обучение за 1 седмица и забравяне на наученото;
* Обучение в удобно време - вечерно, уикенд, в работно време по време на спадове в натоварването на един служител;
*Започване на две нови обучения годишно, които стартират в удобно за всеки един служител време;
*Неограничен онлайн достъп до преминалите обучения за преговор;
*Възможност за задаване на въпроси към преподавателя, когато изникне проблем по време на работа;
*Засилване на фирмената култура и предоставяне на допълнителна стойност на служителите чрез брандиран сайт (представете си сайта aula.bg, но с вашето лого);
* Месечни отчети към мениджър, които показват, кои са хората, които искат да се развиват и се обучават и кои не искат да се развиват;
* Удостоверения за завършени обучения по образец на МОН;
* Ниска месечна такса (около 1-2% от разхода за служителя) вместо голяма еднократна такса;
* Без тежки договори с неустойки. Прекъсвате обучението когато пожелаете, ако няма ефект за вас.
Мнения на фирми, които участват в Аула
Здравейте г-н Цукев,
Искам да ви кажа, че не съм виждал по-добра форма за обучение - онлайн обучението, обратната връзка, продължителният период и не на последно място добре поднесеният материал. Много съм доволен от възможността за тези курсове и съм още по-доволен от рязката промяна в мнението на нашите специалисти - от скептично настроение към мога да кажа пълно одобрение. Поради тази причина записахме втора група а вероятно след нова година ще запишем и други специалисти.
Нямам никакви забележки към програмата на курсовете или от начина на провеждане.
Бих искал да има и други подобни - например за предстоящите по CIVIL 3D и REVIT
Желая ви успехи в тази важна дейност
Христо Ценев
ХИМКОМПЛЕКТ ИНЖЕНЕРИНГ
Кои курсове са ви необходими?
Възможностите за обучения са големи и като започнем от базови програми през Word и Excel, могат да стигнат до специализирани като AutoCAD, 3DS Max, Revit, Photoshop, InDesign и т.н.
Ние ще ви помогнем да изберете подходящите курсове за вас, като за всеки служител може да са различни, в зависимост от неговата работа и необходимост.
Гаранция 1: “Увеличена Производителност”
Изпробвайте нашата програма през първия месец и ако не увеличите уменията на вашия екип, така че това да доведе до увеличена производителност ще ви върнем заплатената такса.
Гаранция 2: “Запазена инвестиция”
Едно от притесненията на управителите е, заради което не искат да инвестират прекалено много в обучения на даден служите е, че ако служителят напусне, то инвестицията в него се губи.
За това в Аула ние поемаме риска вместо вас и ако служител напусне, то таксата за първите 3 месеца на новият служител на негово място е за наша сметка.
Всъщност скритото предимство на една такава програма за обучение е, че то мотивира точно най-добрите хора в екипа и е един чудесен инструмент за задържането им.
Колко бихте заплатили за да удвоите ефективността на вашия екип?
Оставили сме най-хубавото в цялата програма за накрая и това е цената. Няма нужда да заделяте бюджет за от 5, 10 или 20 хиляди лева за обучения.
Цената на "Аула Ефективни Екипи" е …. 29/лв на месец на служител, която вашият счетоводител превежда заедно със заплатите.
Ако направим калкулация, че примерен служител, който получава чиста заплата 800лв е с разход за работодателя 1500лв (след осигуровки, работно място, овърхед разходи и т.н.) то за по-малко от 2% от месечни разход, може да увеличите неговата производителност с 50% и това вероятно е най-добрата инвестиция, която може да направите.
Ето как да се запишете за Аула “1+1=3”
Цената от 29лв./месец е валидна за ограничен период от време и си запазваме правото да я променим за нови фирми. Цената няма да бъде променяна за вече започнали програмата фирми.
Ако желаете да получите нашето предложение в писмен вид, за да го представите във вашата фирма, моля свържете се с нас на:
телефон 0884-90-60-67 или
имейл [email protected].