Каква е клавишната комбинация за въртене на куба?
Да вметна само,че кубът може да сe върти и с задържане на Shift и колецето на мишка ,като съответно движим и мишката разбирасе.
Да добра вметка, този тип въртене основно и непрекъснато се използва в 3D режим на работа.
Наистина е така. Аз много често въртя с Shift и колелцето на мишката. Дори ми се струва, че ми се превръща в придобит инстинкт. Поне докато не се оборудвам с 3D мишка. И ако се пристрастя към нея. Имам въпрос обаче към Иван Ланджев. Ако разгледаме веднаж куба след въртене чрез Shift и колелцето на мишката, какво повече ще открием в него. Той си е един и същ. По скоро с Shift и колелцето на мишката въртим чертежа, а кубът се върти съответно с него. Кубът ни помага за някои фиксирани /основни/ изометрии и евентуално да се върнем в познато пространство, ако сме се объркали прекалено много. Лично аз го ползвам в ограничени случаи: например да се върна в ТОП, да завъртя чертежа на 90 или кратни на 90 градуса, да се върна в позната изометрия, ако съвсем съм забравил къде съм и пр. Така,, че наистина основно се работи с Shift и колелцето на мишката. Да не забравяме обаче и Орбит, който понякога е по-удобен.
"какво повече ще открием в него?" Да той си е един и същ, но самия куб има само определени предварително зададени изгледи на които можем да кликкнем. Като например страни,ъгли или площи в другата равнина. Докато ако използваме Shift и колелцето, можем да погледнем куба от различни гледни точки, които ги няма на него, или са по средата между двата изгледа които имаме на куба. Като смятам ,че въпросната команда я използваме когато искаме да разгледаме модела и да го погледнем както искаме, но стане ли въпрос за правене на промени смятам,че е по-добре да използваме предварително зададените изгледи на куба, защото понякога когато въртим модел с Shift и колелцето, може да се заблудим, че например гледаме куба точно отгоре и когато направим промени и зададем някои от готовите изгледи на куба виждаме, че сме чертали в координатна системи която е под някакъв ъгъл спрямо тази която сме използвали в началото. И в крайна сметка когато сме искали да линията ни да стига до определена точка, ние сме хванали съседна на нея, и от там сме започнали друг етап от модела ни...и като модела изглежда готов и го погледнем със стандартен изглед, виждаме ,че въпреки ,че изглеждаше както искаме в онзи поглед които си избрахме с shift и колелцето, и на практика сме загубили много време.
Отдавна не бях влизал в този курс, но още в този начален урок прави впечатление, че се проявява огромен интерес от участниците в него при коментарите. Поздравления за инж. Краси Кръстев, че намира време и сили да отговаря на повечето въпроси! Както и в други курсове на Аула. И винаги перфектно! В този видео урок въпросите за КУБА в AutoCAD са толкова много, че човек може да се "обърка" кой курс изучава: дали не е AutoCAD 3D!? Още в урока инж. Цукев "подсказва", че в 2D кубът почти не се ползва и повечето обяснения за него са най-вече за това, че го виждаме на нашите екрани /или повечето от нас/. Защо например в AutoCAD LT няма КУБ? Защото няма 3D. Куб разбира се има в може би най-мощната програма за 3D моделиране-3ds Max. Но да се върна на коментара за ролята на куба и неговото ползване. Несъмнено с него се ориентираме в 3D пространството чрез стандартни погледи и изометрии. Стандартни погледи има и в списъка, който е горе вляво на екрана. Но да се променя нещо в 3D моделите, при условията на стандартни погледи и изометрии, както ми се струва, че смята Иван Ланджев, за мен е нещо, което не се случва често. Просто няма как без Shift и колелцето на мишката, или с ляв бутон и включен Orbit от навигационната лента, да се "влезе" в модела там, където искаш да работиш. А колкото до координатната система, тя се измества в равнината, в която например ще чертаеш и изграждаш допълнителен 3D елемент. Това "ръчно" въртене се ползва масово и в 3ds Max, където обаче е с колелцето и Alt. Ще покажа и няколко снимки за конструкции, които са правени в 3D изключително чрез ползване на Shift и колелцето, т.е Orbit . Дори нещо повече: в PDF от чертежа има няколко прозореца с различни мащаби и нито една стандартна изометрия. В друга снимка пък има поглед от камера след рендериране. Но който се интересува от куба и 3D моделиране - има чудесен курс в Аула- AutoCAD 3D. А ако иска да знае още повече-3ds Max.
Кубът може да се върти и без Shift, а ко кликнеш върху него, задържиш бутона на мишката и въртиш.
Добро допълнение, Петър.
Здравейте,как мога да сложа такъв куб при мен? С версия 2007 съм. 3D столът го отваря,но няма как да го завъртя
Здравейте , опитвам да завъртя куба с клавишната комбинация,но без успех .Версията ми е 2017 ,тепърва навлизам в материята на програмата.