Може ли с AddN да се коригират блокове с атрибути?
Опитах, но явно не може да се коригират атрибути в блокове, например кота (като този от Урок 3 на същия модул). Ако някой има решение на този проблем бих се радвал да го сподели :) Ако не, корекцията ще е ръчна :D
Командата е ATTSYNC за актуализиране на блок след допълнително вкаран атрибут. Изгледай още един път Урок 3 на трети модул, ако за това ти е въпроса.
Отваряш блок редактора и можеш да добавяш блокове с ATTDEF и да ги редактираш с BATMAN.
Както Николай Николов е споделил - много е важно след корекция да пуснеш ATTSYNC, за да се актуализират атрибутите.
Не написах въпроса си добре. Имам котата на площад, кота за борда на водната площ и кота водно ниво/ дъно. Да кажем че вертикалното решение се промени с някаква стойност нагоре или надолу. Показаните коти са в същото положение една спрямо друга и ако не бяха блокове бих могъл да ги коригирам едновременно с AddN командата. Но не успявам да направя това докато са блокове. Според мен нещо ми убягва или се надявах някой друг .lsp, но не успях да го намеря. Благодаря за отговорите.
На картинката виждам три различни блока!? Един динамичен блок ли е това или са три различни. Опиши ги в кой какви атрибути си вкарал и какво искаш да правиш.
Това са три различни блока (и трите динамични, за да мога да ги обръщам наляво или надясно). Атрибута е същият като от урок 3 с изключение на блока с втори атрибут. И трите атрибута са за КОТА.
Командата AddN не може да добави/извади стойност към/от зададените коти ( ; error: ActiveX Server returned the error: unknown name: TextString).
В конкретния пример имам кота за повърхността на площада, кота за борда на водната площ и кота за нивото на водата и дъното. Тъй като тези коти са в постоянна зависимост (борда е 50 см по висок от площада, нивото на водата е 20 см под борда, а водата е дълбока 50 см - разбира се в съгласно дизайна водната площ), то ако нещо се промени във вертикалното планиране, аз трябва да променя четирите коти с една и съща стойност.
AddN е прекрасна команда, но поне до колкото пробвах не може да ми помогне в този случай. Чудех се дали някой ,може да знае как бих могъл да избегна коригирането на стойностите на атрибутите поотделно и да го направя наведнъж (както AddN прави с текст).
Разбрах че кота площад ти е основна. Искаш като я промениш да се променят и останалите две коти. Ако е така решението е следното. За останалите две коти ще трябва да създаеш път към основната кота. Това става по следния начин. Когато променяш атрибута на втората кота ще изтриеш атрибута и с Insert Field ще създадеш формула, в която ще включиш атрибута на кота площад и прибавиш /+/ фиксираната промяна /+0,5 м./ Така като се коригира атрибута на първата кота автоматично се променя атрибута на втората. По същият начин и за третата. Това е в резюме начина. Ако не се справиш ще ти създам и картинки но с тях нещо не ме бива!!!
Благодаря много за този съвет. Порових се малко как функционират формулите и след десетия опит успях да се справя :) Изобщо не ми беше хрумвало да проверя за insert field във value полето. Но като цяло от скоро ползвам командите. Отново благодаря за съвета. Идеално решение на задачата.
Бих добавил само, че с командата Regen се обновяват стойностите, а не с ATTSYNC. И също така колкото нива (nested) формули в един блок толкова пъти трябва да се въведе Regen. В третия блок направих да взима стойност от втория а той от първият, а в самия трети долния взима стойността от горния атрибут. Това разбира се може да се избегне ако се взима само стойността от първата кота за формулите.
С Regen се актуализират промените в атрибутите, а с ATTSYNC когато промениш нещо в блока, добавиш атрибут или параметър. Трябва да имаш в предвид че връзките които си създал , ако вкарваш блоковете от палета или с инсърд не се запазват. Трябва да ги копираш. Може и от един файл в друг.
Също можеш да вкараш и атрибут с колко искаш да промениш съответната кота. Става малко по сложно но по експертно!!!