Защо стените не се изчертават правилно?
Прехвърлих си чертеж от AutoCad и искам да го вдигна в 3ds Max, но срещам два проблема още на първата стъпка-стените. 1.Не мога да прихвана долното ниво на чертежа за да започна да вдигам стените-мога само горе:
2.При завършване изчертаването на стените накрая се получават някакви стълбове, които не съм чертал и не знам как да премахна.
Здравей, провери си пак снаповере - дали е активиран vertex, иначе виждам че е активиран 3D снап, така че няма причина да не става. В твоя случай обаче няма ли да ти е по лесно от подложката която имаш от AutoCAD направо на линиите да сложиш един Extrude и след това с Editable Poly да си дооправиш отворите. После с един снап и Line само очертаваш външните точки и имаш пода, който го копиташ отгоре и имаш и тавана. Другото което виждам от скрииншота е че стените в ъглите се застъпват - ако използваш Wall инструмента може направо с една стена да правиш "начупените" части и кривините, не е необходимо всяка права част да е нова стена. Но като цяло те стветвам да ползваш Extrude и след това с Editable poly да си разделяш стените и да си определяш материалите и мапирането (особено ако са различни) и няма да имаш проблеми с това да направиш отвор някъде за да сложиш готов прозорец или врата от някоя библиотека.
Всички снапове пробвах и не става. С extrude го направих и аз просто ми беше интересно защо ми се появяват тези деформации, а и исках да си го направя както трябва-с инструмента за стени.
хмм ... по принцип снапването с активирани точки и тип 3D снап не би трябвало да има проблем, защото това му е предназначението - да захваща точки, където и да са в пространството... не знам какво му пречи. Може да пробваш с други стандартни фигури само, за да провериш дали и с тях става така или работи.
Според мен е нещо в конвертирането на аутокадския файл. При празен чертеж не ми създава проблеми.
Could you clarify what you mean by 'vertex enabled'? Are you referring to enabling vertex snap in the snap settings? Just want to ensure I'm checking the right option, Escape Road.