Привет, в този урок научих как да създам стени от стандартните менюта, а как мога да направ прозорци и врати в тях?

3ds Max

Здравей,

ако за създаването на стените сме използвали инструмента "Wall", тогава може автоматично да вградим стандартни врати и прозорци в тях. Това става по следният начин :
1 - включваме опцията за прихващане на точки - 3D snap
2 - избираме стандартен архитектурен обект - например Pivot Door
3 - с активираната вече команда snap изчертаваме вратата в някой ъгъл, така че да е прихваната точка от стената - за момента няма никакво значение къде точно е вратата, със следващата стъпка ще го корегираме
4 - вече вратата е изчертана в стената и сега преместването и по основните оси ще води до динамично изменяне на стената и където и да я отворим, ще видим, че всъщност има отвор
   Ако използваме готови 3D обекти (врати и прозорци), можем стената да я превърнем в ProBoolean обект  и след това да "извадим " от него стандартен примитив с размерите на вратата например, на съответното място и да сложим нашият готов обект там. Повече информация за булевите обекти има към средата на трети модул.

Много благодаря за отговора!

Здравейте!
За съжаление не ми стана ясно как мога да задам дължини на стените,ако чертая стая различна от квадрат форма.Разбрах за задаването на дебелината и височината на стената,но не мога да разбера как да изчертая стая,като започна от една точка и чертая според размерите,които имам стена по стена според размерите докато не затворя стаята.Или трябва ли да ги чертая по отделно и след това да го съединявам.Има ли значение това за по-нататъшната работа когато поставяме материалите и искаме да са с различни цветове?
Имам и втори въпрос за вратите и прозорците...Защо не мога да ги чертая на всички посоки,а само в една посока?

Защо, въпреки спазвам всички указания за изчертаване на врати и прозорци стените ми не се разпробива. Когато дам % на open се вижда стена. Изчертавам ги с включена опция 3d snap, чрез долепване. Благодаря.

Здравей Лилия,

за практическото създаване на стените според мен лично е по-удобно да се използва "подложка" (CAD чертежа) на самото помещение, отколкото да се използват стандартните архитектурни примитиви. Това е така, защото в много от случайте архитектурният план вече съществува и основата на стените вече е изчертана. много е удобно в CAD чертежа предварително да са подготвени нещата - всички контури на линиите, който описват стените да са затворени полилинии, за да може след това безпроблемно да се екструдват в Мах. Импортнатият чертеж може да послужи и за snap точки ако използваш инструмента за вградени стени "Wall" (тава е първият начин за определяне на дължината на стената :) ). 
   Ако използваме Wall и искаме да създадем стената по координати, това става, когато стартираме командата Wall, от roll-out-a Keyboard Entry. Въвеждаме първоначалните координати на стартовата точка на линията която ще опише стената и избираме Add Point. Въвеждаме следващите координати => Add Point (разгледай прикаченото изображение). 
   Когато се стигне до използването на материалите за тази стена ти препоръчвам да я конвертираш в Editable Poly и да работиш с нея като със всеки 3D обект. Можеш да Detach-ваш отделни части и да ги премоделираш и преместваш, да им слагаш модигикатори за текстури и т.н.

Здравей Михаела,

за да може да сработи "обединяването" на двата архитектурни примитива стена и врата (например), трябва : стената да е от типа Wall (не EditPoly) / когато изчертаваш вратата е хубаво да е активна командата snap и при изчертаването и да спазиш дебелината на вратата ... направи я със снап с размерита на цялата стена - така със сигурност ще имаш характерни точки за захващане, а след това корегирай размера на вратата от modify panel-a.  

Като задържа бутона snap излиза подменю, кои отметки да поставя там?

В случая може да оставиш само Vertex и End Point.

Много благодаря. Спазвам всичко, но не мога да разбера защо не се получава. Да не би да е защото използвам някакви мой стари сцени?

Добавихме нов урок по темата, във втори модул - ",Допълнителни вградени архитектурни обекти (Walls_and_Doors)", в който ще видиш практическото изпълнение и решението на проблема.

Много ви благодаря! Изгледах го вчера много е полезен и подробен. Благодаря.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация