Как мога да импортирам файл от Solidworks в MAX, за да му приложа материали и да го рендвам?
Как мога да импортирам файл от Solidworks в MAX за да му приложа материали и да го рендвам. Опитвам с командата импорт но нещо не ми се получава. Къде може да бъркам. Благодаря предварително
Здравей,
За да можеш да импортираш файл в Мах, той трябва да бъде в един от следните файлови формати :
• Autodesk (FBX)
• 3D Studio Mesh, Projects, and Shapes (3DS, PRJ, SHP)
• Adobe Illustrator (AI)
• Autodesk Alias/Showcase (APF, WIRE)
• Collada (DAE)
• LandXML/DEM/DDF
• AutoCAD and Legacy AutoCAD (DWG, DXF)
• Flight Studio OpenFlight (FLT)
• Motion Analysis (HTR, TRC)
• Initial Graphics Exchange Standard (IGE, IGS, IGES)
• Autodesk Inventor (IPT, IAM)
• Lightscape (LS, VW, LP)
• OBJ Material and Object (OBJ)
• ACIS SAT (SAT)
• Google SketchUp (SKP)
• StereoLitho (STL)
• VIZ Material XML Import (XML)
Експортни го от Solidworks в някой от тези формати (като най-добре да тестваш с obj според мен) и след това не би трябвало да има проблеми с импорта в Мах.
Здравей Иво. Благодаря за отговора,но защо е нужно да експортвам файла след като от менюто импорт във падащия списък с файлови разширения се съдържа solidworks.sldprt и .sldasm
Ok, тогава какво става когато се опиташ да импортнеш файла, какво съобщение излиза? Може би е най-добре да прикачиш тук един screenshot (PrtScr на екрана и Ctrl+V тук в полето за писане) да видим какво се случва.
Оказа се че след рестарт и нов импотр няма проблеми и всичко е ок. Но тук на този фаил се вмъква с някаква излишна периферия на корпуса. На какво би могло да се дължи.
Това би трябвало да се импортне:
И Иво има ли начин даден файл да бъде импортнат заедно с материалите които вече са му приложени в друг софтуер.
След като тази геометрия се е повила след импорта, значи я е имало и във файла - виж дали не е отделен обект и проста да можеш да го изтриеш. Може да е била някакв апомощна част, предишен вариант на геометия, равнина за референция ... Относно импорта на обекти с приложени материали - не е невъзможно, но доста зависи в какъв софтуер са правени и с какви материали е обекта. Важното в случая е, че по принцип, материалите са много обвързани с програмата с която ще се рендерират. Ако са на един и същи рендер енджин, е много по-лесно и много по-точно се запазват свойствата. В противен случай материалите се апроксимират - заместват се с поддържан тип материали и техните параметри се заменят също с тези параметри, които основният (приемният) материал поддържа. С други думи клкото по-сложен материал се прехвърля от колкото по неподдържан рендерер, толкова по вероятно е да не получиш резултатите който очакваш и с който е рендериран и представен модела.
Най-универсалният метод който мога да ти предложа, ако експорта на материалите между различните софтуери не е организиран от самия рендер енджин (както е V-Ray например) е да експотнеш модела в *.obj формат и да му дадеш да експортне и материалите с него (има го като опция в експорта). Но ако материалите са например 3 в целия обект, може би е най-разумно и най-бързо да си ги направиш в съответният софтуер с поддържаните материали на съответният рендер енджин.
Благодаря за отговора. Основно работя със Solidworks и търся най-подходящата програма за рендериране и съответно вмъкване на допълнителни обекти към сцените ми. По тази причина записах курса за MAX ,но не зная дали той ще е най-подходящия за тази цел.