Как да реша с кой метод да опитам да изградя 3D модел на каменен капител, който в последствие ще трябва да бъде експортиран в stl формат, за да може една фреза да го изреже? 

3ds Max 3D Моделиране 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX Рендериране

Как да реша с кой метод да опитам да изградя 3D модел на каменен капител, който в последствие ще трябва да бъде експортиран в stl формат, за да може една фреза да го изреже? За сега ми се струва, че patch e най-подходящия метод? Имам намерение да използвам Аутокадска подложка със splines, дали съм на прав път?

Здравей, по принцип със всеки метод за моделиране можеш да го постигнеш като форма - няма ограничение от самият метод. До колкото това в кой метод е по-лесно да се направи - зависи в кой от методите имаш най много опит и се чувствяаш най уверена да го използваш. Аз лично не използвам NURBS и Patch моделинг и разчитам само на poly (box) моделинг. Трябва да пробваш различните методи, за да избереш по-лесния метод за теб. Другото нещо което искам да допълня, е че Мах не се слави много с подходящи инструменти за скулптиране. Обикновено когато се налага да се прави това, то се случва в Zbrush. Модела, който започваш не е лесен и няма да стане с три-четири стъпки (а може да се наложи и повече от един опит :) ), но все пак те съветвам, ако искаш започни модела, и когато имаш конкретен въпрос или нещо конкретно не се получава, можем да продължим темата тук и да се опитаме да помагаме. Може би тук е момента и да спомена, че в Аула вече има и курс специално по моделиране в 3ds Max, който за бъдещи моделъри (и дори само любители) е много много полезен :)

Благодаря, ще опитам :)


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация