Как да приложа материали на прозорец без да превръщам  създадения прозорец в Editable Poly?

3ds Max 3D Моделиране 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX Рендериране

Здравейте, След изчертаване на стени и поместването в тях на прозорци следва прилагането на материалите,но.. Това, което аз правя е да превърна прозореца в editable poly и селектирайки определени полигони да приложа стъкло. След това селектирам само рамката и прилагам дървен материал за дограмата. Проблемът е, че след превръщането на обекта в editable poly, той вече не се разпознава от стената като отвор. Грешен ли е подходът ми? Благодаря предварително за отговора!

Здравей, по принцип няма нищо погрешно в подхода ти. В самият обект елементите са разделени по Material ID's автоматично - например в Fixed Window ID=3 е стъклото (може да провериш всеки елемент кое ID е като трансформираш един обект в Editable Poly и в ролаута с настройките в Polygon:Material ID's срещу Select ID пишеше последователно 1 и кликвас на бутоба Select, 2 и кликваш на Selekt, 3 ...) и след това използваш Multi/Subobject Material и за съотверното ID прилагаш материал. Отнема време този подход, за това може да пробваш с библиотеки с готови архитектурни обекти ... не е и толкова страшно че стената не е интерактивна, конвертирая си я в Editable Poly и премести вертексите да паснат на прозореца :)

Благодаря много, получи се доста по-удобно с използването на Multi-sub- object material.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация