Защо се случва това?

3ds Max V-Ray Рендери за 3ds Max

Имам един проблем с frame fuffer-a. След като приключа рендерирането и save изображението, то се променя. Пробвах да изключа Gammaта, но не се оправи. Къде греша?

Здравей,
мисля че gamma корекцията за записването на файловете ти е различна. Напиши командата от прикаченото изображение, натисни Enter, рестартирай MAX и запази отново рендерираното изображение.

Благодаря. Опраеи се.

Как да задам бекграунд в интериорна сцена.
Все пак възникна и при мен един проблем - задаване на бекграунд в интериорна сцена. Организирах осветлението с 1 бр. слънце + светлини - портали на прозорците и VRay sky /и интериорно осветление естествено/. Осветеността от прозорците ми хареса както и времето за рендериране, но исках да виждам някакво небе отвън, а не просто бял фон.Смених в панел Environment VRay sky с HDR карта /от уроците/, но не мога да я контролирам като позиция в картинката. Не искам да се вижда черната половина от нея, както и VRay plane който би я скрил, понеже "съм в апартамент на висок етаж"! Не може ли да си светя с VRay sky, а да виждам каквото си искам тип .jpg за фон без да е обвързано със с-мата за осветление и без да го поставям на допълнителни равнини което стои в повечето случаи нереалистично. При работа с Mental ray това беше възможно.

Как да задам път и име на рендера преди рендериране. Render output в Common на Render setup важи явно за стандартния Frame window. Запомня се само ако и този прозорец е активен и то като изписва някаква грешка. Благодаря!

Здравей,
за запазване на изображението след рендериране - ако в Output настройките в табулатора Common е зададен път, избрано е име и разшитение на файла, то след рендера този файл трябва да се запази, независимо, кой фрейм буфер е използван. Какво съобщение ти дава - направи един скрииншо да видим, може да м да е проблема.
бекграунд за интериорна сцена - има няколко варианта, с които може да го постигнеш - 1 - фоновото изображение го слагаш на една равнина, с материал VrayLightMtl (срещу полето Color) и от там определяш интензитета на светлината. 2- Слагаш изображението в околната среда в настройките на рендера. 3- Правиш един Dome Light и слагаш изображението в него. 4- Рендерираш си една маска за фона (или използваш алфа канала на рендера) и добавяш бекграунда в пост - примерно в Photoshop.
Всеки принцип си има предимства и недостатъци - препоръчвам ти да пробваш с "4" - с него имаш най голям контрол. Най-важното тук за да изглежда реалистично фона е да направиш бекграунда през прозорците по-светъл от самия интериор.

Благодаря за отговора! Относно запомнянето на картинката - при зададени път и име и активиран само VRay frame buffer не изписва грешка, но и не запомня. Изписва грешка, но все пак запомня когато са активни и двата буфера. Ако виждате изображението което се опитах да приложа - на позиция File name няма нищо.

Може ли все пак да направиш един скриин шот на Common табулатора, би трябвало ако там има посочен път да сейва изображението.

Здравей, до сега във всички опити които направих изображението се запаметява накрая ... не знам какъв може да е проблема при теб. Ако искаш изпрати ми файла да го погледна, ако все още го има проблема и ще го разгледам по-подробно.

Прегледах файла, който ми изпрати и след тестовия рендер изображението се запазва при мен ... мисля че извода е че при теб пътя за запазване на файла не е такъв какъвто е зададен. Може да си прейменувала някоя от папките или да си преместила/добавила някоя папка. Иначе всичко друго е ок, не излизат никакви съобщения за грешка.

Иво ,командата :fileOutGamma=1.0 еднократно ли се въвежда в макса или за всяка сцена ако рендера ти бледнее

Мисля че ще направи направи промяната в текущият файл, но не съм сигурен дали ще го запази като дифолтна стпйност като цяло за Мах. Може да провериш дали в сцената ти е вече променено, като използваш командата fileOutGamma и натиснеш ентер и ще ти върне текущата стойност (най-вероятно 2.2) и ще видиш дали има нужда от промяна за съответното изображение и след това може да видиш в нов Мах каква е стойността.

Благодаря


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация