Защо се случва това?
Имам един проблем с frame fuffer-a. След като приключа рендерирането и save изображението, то се променя. Пробвах да изключа Gammaта, но не се оправи. Къде греша?
Здравей,
мисля че gamma корекцията за записването на файловете ти е различна. Напиши командата от прикаченото изображение, натисни Enter, рестартирай MAX и запази отново рендерираното изображение.
Благодаря. Опраеи се.
Как да задам бекграунд в интериорна сцена.
Все пак възникна и при мен един проблем - задаване на бекграунд в интериорна сцена. Организирах осветлението с 1 бр. слънце + светлини - портали на прозорците и VRay sky /и интериорно осветление естествено/. Осветеността от прозорците ми хареса както и времето за рендериране, но исках да виждам някакво небе отвън, а не просто бял фон.Смених в панел Environment VRay sky с HDR карта /от уроците/, но не мога да я контролирам като позиция в картинката. Не искам да се вижда черната половина от нея, както и VRay plane който би я скрил, понеже "съм в апартамент на висок етаж"! Не може ли да си светя с VRay sky, а да виждам каквото си искам тип .jpg за фон без да е обвързано със с-мата за осветление и без да го поставям на допълнителни равнини което стои в повечето случаи нереалистично. При работа с Mental ray това беше възможно.
Как да задам път и име на рендера преди рендериране. Render output в Common на Render setup важи явно за стандартния Frame window. Запомня се само ако и този прозорец е активен и то като изписва някаква грешка. Благодаря!
Здравей,
за запазване на изображението след рендериране - ако в Output настройките в табулатора Common е зададен път, избрано е име и разшитение на файла, то след рендера този файл трябва да се запази, независимо, кой фрейм буфер е използван. Какво съобщение ти дава - направи един скрииншо да видим, може да м да е проблема.
бекграунд за интериорна сцена - има няколко варианта, с които може да го постигнеш - 1 - фоновото изображение го слагаш на една равнина, с материал VrayLightMtl (срещу полето Color) и от там определяш интензитета на светлината. 2- Слагаш изображението в околната среда в настройките на рендера. 3- Правиш един Dome Light и слагаш изображението в него. 4- Рендерираш си една маска за фона (или използваш алфа канала на рендера) и добавяш бекграунда в пост - примерно в Photoshop.
Всеки принцип си има предимства и недостатъци - препоръчвам ти да пробваш с "4" - с него имаш най голям контрол. Най-важното тук за да изглежда реалистично фона е да направиш бекграунда през прозорците по-светъл от самия интериор.
Благодаря за отговора! Относно запомнянето на картинката - при зададени път и име и активиран само VRay frame buffer не изписва грешка, но и не запомня. Изписва грешка, но все пак запомня когато са активни и двата буфера. Ако виждате изображението което се опитах да приложа - на позиция File name няма нищо.
Може ли все пак да направиш един скриин шот на Common табулатора, би трябвало ако там има посочен път да сейва изображението.
Ето това е:
Здравей, до сега във всички опити които направих изображението се запаметява накрая ... не знам какъв може да е проблема при теб. Ако искаш изпрати ми файла да го погледна, ако все още го има проблема и ще го разгледам по-подробно.
Прегледах файла, който ми изпрати и след тестовия рендер изображението се запазва при мен ... мисля че извода е че при теб пътя за запазване на файла не е такъв какъвто е зададен. Може да си прейменувала някоя от папките или да си преместила/добавила някоя папка. Иначе всичко друго е ок, не излизат никакви съобщения за грешка.
Иво ,командата :fileOutGamma=1.0 еднократно ли се въвежда в макса или за всяка сцена ако рендера ти бледнее
Мисля че ще направи направи промяната в текущият файл, но не съм сигурен дали ще го запази като дифолтна стпйност като цяло за Мах. Може да провериш дали в сцената ти е вече променено, като използваш командата fileOutGamma и натиснеш ентер и ще ти върне текущата стойност (най-вероятно 2.2) и ще видиш дали има нужда от промяна за съответното изображение и след това може да видиш в нов Мах каква е стойността.
Благодаря