Защо рендерираното изображение е на петна?

3ds Max 3D Моделиране 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX Рендериране

Здравейте, Създадох Vray светлини тип Plane с диаметър 6 мм, които да използвам като диодни светлини. Но когато са включени, цялото рендерирано изображение става на петна. Освен диодните светлини има и още една светлина от същия тип, но с размера на тавана на помещението. Ако изключа диодните светлини изображението е нормално. От какво се получава този дефект? На светлините промених само Multiplier и Temperature

А така изглежда, когато светлината от тавана е изгасена.

Здравей, направи моля те един screenshot на viewport-a да видим как са разположени светлините спрямо обекта. Когато стартираш рендера - през камерата ли се рендерира или от прозореца в перспектива?

Рендерира се през камерата. Идеята е зад панела с изрязаните в него цветя, да има панел от плексиглас, през който да минава светлината от диодите. Диодите ще са най-отзад - зад плексигласа. Мислех си, че проблема може да е в материала, който създадох за плексиглас. Затова в празен файл направих само диодите и декоративния панел. Петната се появяват само когато диодите са включени, върху повърхностите, върху които има сложен материал. Ако няма материал (тествах с изчертаване на куб без никаква обработка) обектът е без петна.

Здравей, за да накараме нещата да работят, първо предлагам да включим GI от рендер настройките. След това всички диодни светлини са обърнати - трябва да ги завъртим, да сочат към нас. Намали интензитета им от 100 на 10 и сложи отметка на Invisible в техните настройки. Изключи лампата на тавана за момента - съветвам те да не я ползваш, но ако я ползваш тя не трябва да е в една равнина с тавана - дръпни я 1см по-надоу. Вместо нея сложи реална лампа каквато ще бъде в помещението и източника вероятно ще е сфера - а не равнина. Намали shutter speed-a на камерата от 100 на 20, а ISO-то го направи 400 и вече трябва да светнат. Иначе като малка оптимизация - може да използваш една голяма правоъгълна светлина с която да симулираш в този случай диодното осветление, тъй като то се дифузира и без това и няма смисъл да имаш 200 малки светлинни източника.

Благодаря, Ивайло. Получи се.

Защо визуализираните цветове са по-ярки, отколкото тези които получавам след рендерирането?

Лявата част е от рендера, а дясната е това което се визуализира в програмата

Здравей Даниела, във viewport-a на програмата се вижда какво се използва като текстури, но по време на рендера се взимат предвид много други обстоятелства и параметри, който оказват влияние на крайният резултат. Започва взаймодействие на параметрите на материалите със светлините. Нормално е рендерираният резултат да е по-различен. Може да влияеш глобално на цялата осветеност от интензитета на светлините или от експоужъра на камерата, за да получиш съответно по-тъмно или по-светло изобрацение.

Здравей Ивайло, Опитах точно тези настройки, да това влияе на цялостната осветеност на сцената, но не повлия на яркостта на цветовете в рендера. Може би бързам с някоя друга настройка?

Кой рендер използваш? Мисля, че нещата са свързани основно с осветлението, но ако искаш, изпрати ми архив на файла, в който работиш и ще го погледна.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация