Въпрос към урок: Unwrap UVW от курс: 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX

Как да си направя собствени текстури - текстил и кожа?

3ds Max 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX Рендериране

3 DS MAX 2014
Извинявам се, че въпросът ми е леко извън темата и изучаваната програма, но все пак е свързана с нея.
Голям проблем ми е това, че има прекалено малко текстури. По какъв начин мога да си ги направя. Споменавате в 13 урок за Photo Shop. Ако я изтегля / не съм и работила с нея / ще мога ли да си изготвя по голям обем текстилни текстури. По какъв начин да си ги направя и прехвърля в 3 DS MAX ?
Благодаря предварително за отделеното време !

 Здравей, въпроса ти е съвсем уместен,но преди да започнеш да се занимаваш с допълнителен софтуер, за да си ги правиш, може би по удачното решение за момента е да използваш готови текстури . Ще ти предложа няколко варианта, с който ще можеш да си направиш доста „пълна” библиотека J  :

1- Google Image Search – винаги е добро начало J … пишеш в Google типа на текстурата (добре е да е на английски), добре е да
добавиш и думичката free (за да не са обект на авторски права)  и натискаш бутона Search -> след това избираш бутона Images, а от бутона Search tools може да избереш Large, за да се показват само големи изображения  и имаш мнооого текстури J (виж прикаченото изображение)

2- Социални мрежи за споделяне на изображения :

www.flickr.com

www.pinterest.com

3-Сайтове за свободно споделяне и разпространяване на текстури :www.cgtextures.com/

texturemate.com/

freestocktextures.com/

lostandtaken.com/gallery

subtlepatterns.com/

4-Някой платени сайтове за изображения :www.shutterstock.com/

www.istockphoto.com/ 

Разбира се има и много други, но се надявам,че като начало ще са
достатъчни.

Може всеки да допълни списъка със следващи коментари J

Благодаря за сайтовете и отговора ! 

На адрес https://www.vray-materials.de/ срещу кратка регистрация могат да се свалят готови настроени материали на метал, дърво, стъкло, текстил и какво ли не още. В ю-тюб по ключова дума "vray-materials.de" могат да се намерят филмчета как да се заредят свалените библиотеки в 3ds max.

Друго добро решение са готовите библиотеки на Sigershaders  https://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/v-ray-material-presets-pro  Получавате огромно количество настроени материали като текстил, метал стъкло, течности, алкохол и др, които едва ли въобще някога ще изпулвате всички. Лошата страна е, че тази библиотека е платена (19 €), но ако се поразтърси човек какво ли не намира.

Благодаря искренно, непременно ще се пробвам да ги сваля

https://www.all3dfree.net/ Тук също има готови материали и текстури,коите може да се свалят дори без регистрация;)

Благодаря. Тези каталози, библиотеки, имат ли опции, от които можем да разберем, с какъв рендер са направени материалите и текстурите и как можем да се справим при ситуация с материал и текстура, които са направени с друг рендер с който не работи нашия Max? Как можем да се справим с мерните единици, импортнати обекти с погрешен мащаб? И най-важният въпрос, не на последно място е какво трябва да знаем, за да не е нужно да се справяме с темподобни затруднения?


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация