Какво става ако има разлика в мерните единици в System Unit Setup и Display Unit Scale?

3ds Max

Какви са връзките между тях? Обектите се изчертават според Unit Scale, а грида е в System?

Здравей,

найстина е важно да се отбележи, че има разлика между System и Display units. Реално  Display units показват само как обекта да се види във вюпорта. Това което реално определя размера на обекта е System units. Разликата се забелязва едва когато се опиташ да импортираш обект с други системни единици. Например : импортираш обект (1х1х1) от програма, мерните единици в която са инчове, в Мах, където системните единици са сантиметри - без да рескалираш обекта той ще запази размерите 1х1х1, но в неговите системни единици - сантиметри. Така това което получаваш е рескалиран обект с размери 1см х 1см х 1см (без значение е какви са Display units), а не както трябва да бъде - 2,54см х 2,54см х 2,54см. За тази цел или трябва да използваш опция за рескалиране по време на импорта (ако има такава ), при която се вземат предвид само System units, или ръчно да рескалираш обекта след това. 
По на кратко : System units са единиците с който работи Мах (при импортиране и скалиране на обекта), а Display units - единиците с който работиш ти (тези с който обекта се визуализира на екрана и в който е работния грид).
Точно по тази причина, избора на мерни единици трябва да става възможно най-рано.

Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация