Как да задам дължината на стената още докато я чертая?
3ds max 2013 32
Здравей, За точно въвеждане на координати на линия може да се използва Keybord Entry които се намира в най- долната част на менюто за линия. Честно казано, това едва ли е най-удобния начин за въвеждане на координати на линия в 3DS Max. Какъв е принципа. Горе долу подобно е на задаване на относителни координати. За да начертаеш един квадрат с размери метър на метър задаваш първа точка 0 по Х и 0 по У .Натискаш Add Point. Втора точка 100 по Х и 0 по У. Натискаш Add Point. Трета точка 0 по Х и 100 по У.Натискаш Add Point. И последна точка 0, 0. Не знам дали този метод е удачен за чертане на по сложни задачи. Може би е по подходящо да се импортнат от друго приложение като аутокад или подобно. Ако все пак държиш на метода на адрес https://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/miauus-polyline има един много подходящ скрипт за целта. За съжаление скрипта не е безплатен, автора му иска мисля че 15 евро. Аз лично съм търсил "народна" версия но точно за този скрипт не успях да намеря.
Съжалявам, отговора е за долния въпрос
За стена има също въвеждане на координати по Х и У . Там обаче е предвидена още една възможност: Pick Spline нещо като "посочи линията". Можеш предварително да си построиш от линия контура на помещението, после да зададеш параметрите на стената, нейната височина и дебелина и с бутона Pick Spline помещението ще се "построй" наведнъж. Това според мене е сравнително много удобен метод ако ще използваш стените на макса.
За построяване на обекти за архитектурни визуализации стените на макса ли е по-добре да се ползват, или extrusion-и?
Зависи - въпрос на работен процес и избор. За много хора е лесно и удобно да използват Wall и AEC objects. И наистина, в много случаи са лесни и удобни,защото са прости. Аз лично предпочитам да използвам "подложката" от AutoCAD, да екструдвам линиите и да ги конвертирам в Editable Poly.Така имам по-голям контрол на отделните повърхности и след това ми е по-лесно да работя с материалите за отделните стени. Също така вградените врати и прозорци са ограничени типове и за тях също предпочитам да работя с 3D обекти от библиотеки. Предполагам, че в случая е както свикнеш и както по-лесно и по-бързо го правиш.
Благодаря!:)