Какъв мапинг е удачен за повърхност с двойна кривина?

3ds Max 3D Моделиране 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX Рендериране

Здравей, Тествам нехомогенните материали върху втория етаж, който е с двойна кривина. Използвам cylindrical mapping, което работи ок за изпъкналата част, но на вдлъбнатата всичко се размазва. Какъв тип мапинг е удачен в случая?

Здравей, в случая и обикновен UVW Map (Box) ще ти свърши работа, но за да избегнеш дефектите в областта на прехода в кривината и да получиш по правилно мапиране те съветвам да използваш модификатора Unwrap UVW. Селектираи ръбовете така че да се отделят равнините както е показано на приложеното изображение и избери бутона Convert Selection to Seams.

След това селектирай тип на селекция полигони и избери един полигон от някоя повърхност. Избери бутона Expand Polygon Selection to Seams. Отвори UV Editora и избери бутона Quick Peel. Селектирай полигон от нов аравнина и повтори стъпките - експанд/quick peel. Това го правиш за всяка равнина. Когато се отделят в UV Editor-a, като отделни елементи, селектирай всичко и избери бутона Pack Custom. Ако са завъртяни малко настрани отделните елементи, избери инструмента за завъртане, селектирай целият емемент и го завърти така че хоризонталните линии да останат хоризонтални и след това отново Custom Pack

Получи се, благодаря!:)


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация