Въпрос към урок: Алтернативни методи за моделиране – Patches
от курс: 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX
Какъв е методът на моделиране, с който се създават по-леки обекти от гледна точка на точки, полигони?
Например как е по-добре да се прави стена - от Box, Line или AEC Extended - Wall?
Може ли да се включи в уроците и такава информация? Или след урока като коментар?
Въпросът ми трябва да започне с "Кой", а не с "Какъв", но такъв въпрос не е легитимен за системата, извинете ме!
Здравей,
колкото и тривиално да звучи, избора на типа на метода на моделиране, до голяма степен зависи от твойте предпочитания, от това с кои инструменти се чувстваш най-комфортно да работиш и как най-лесно да достигнеш до формата която желаеш.
В повечето случай, потребителите предпочитат и започват с т.нар. "box modeling" или това е метод за „твърдотелно моделиране“, при който желатанта формата се постига на базата на някой от стандартните примитиви (най-често обикновен box). Като за допълнителното заобляне след това и придаването на „органичен“ вид се използват различни похвати – най-често модификатора TurboSmooth.
При други алтернативни методи за моделиране (Patch/NURBS), за корегирането на кривината на повърхността се използват само точки от нея (и контролите и – handles) с помощта на които веднага се получава т.нар. обтекаема форма, но този директен контрол, в много случай е объркващ особено за новите потребители.
Пак се връщам на въпроса за избора – най-добрият начин да го установиш за себе си е с опити и експериментиране. От добра практика те съветвам да заложиш на „box modeling-a”, но всеки сам решава с кои метод се чувства най-уверен да работи.
Относно това кое е най-доброто за Max, и кой от методите е най-лек за него ... няма никакво значение. В по-старите версии имаше някакво ограничение за максималният брой полигони (мисля че ~6 млн.), но до колкото знам в новите версии единственото ограничение се налага от работната станция която използваш (от хардуера – RAM и видео карта). Та в този ред на мисли ако имаш за цел да направиш стена, няма значение от метода по който ще я постигнеш : ако имаш референция от AutoCAD – използвай я; ако пречертаваш в Мах от „jpg подложка“ използвай Splines; ако „импровизираш“ с някакво помещение – започни с Box; ако използваш стандартни Врати и Прозорци от Мах – използвай AEC ... установи как е най-лесно в твоя личен работен процес. 3ds max е достатъчно щедър да предостави (почти винаги) по повече от един начини нещо да бъде направено :) ... експериментирай, и ако имаш други въпроси – пиши :)
Благодаря за отговора!
А аз искам да знам как да си импорта jpg в Макса :)
@Янко
Здравей,
ще отворя нова тема по този въпрос във форума, защото въпроса ти не се отнася към тази тема. Така ще е по-прегледно :)
https://aula.bg/question#id-116288000001
Добре, благодаря :)
Вашият отговор
Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
20 безплатни урока
Трикове и тънкости за софтуера
Отговори на вашите въпроси