Отделни имейли

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Какво ще стане ако създам филтри на служебната поща?

    Илиян Тодоров:

    Тази идея я използвам доста активно и така обяснена в допълнение с Inbox=0 определено е страхотна. Тук се сещам да направя подобно нещо и със служебната поща. Мисля че поставянето във филтри на "е-майл клиента" за рекламни съобщения или допълнителни регулярни от различни сейтове да се прехвърлят в папка която да преглеждам само за информация, ще ми спести време и ще освободи Inbox автоматично, с което няма да се налага да имам няколко служебни пощи. Това вече го ползвам за всички съобщения потвърждаващи за прочитането на изпратените от мен е-майли например.

    Краси Кръстев:

    Да добро допълнение по отношение на организацията на пощата.

    Руска Тодорова:

    Така е, по този начин се пести много време и се създава добра организация на работа.

    Юлия Иванова:

    Тази концепция може и да има смисъл... но при изричното условие, че хората, които ни изпращат имейли умеят да боравят с имейл! А аз работя с твърде много хора, които не умеят, затова етикетите са ми спасението и най-хубавото нещо, което ми се е случвало, беше да открия Gmail с възможността за етикети.

    Краси Кръстев:

    @Юлия Иванова.

    Да понякога email - ите не са това което очакваме да са, или поне не това което аз очаквам от един емайл.

    Но понякога наистина в бързина на работа някой колеги пренебрегват отделянето на малко повече време за написването на email.

    На мнение съм, че един добре структуриран email в основната си част (основното поле), кратък насочващ текст в полето "тема", правилно прикачен файл би спестил, и на изпращия и на получаващия email - а, доста време.

    Защо?

    Един не добре структуриран важен email води до поне няколко телефонни обаждания за уточнения, кой файл за какво е, какво точно се има предвид и т.н.

    Първото обаждане обикновено е : "Изпратих ти email .... за това което говорихме преди три дена....."
    Отговора е "Добре, ще го погледна!"

    Обикновено такъв email e само с прикачен файл с име 754das39hfru543.rar Виждате го точно 2 минути след обаждането и вие звъните защото си нямате и на идея за какво става дума.Може дискусията да продължи дотук, но може и да продължи повече.Относително е, НО определено съм на мнение че добре структурирани email води до значително по - малък брой обаждания и пестене на време.

    Естествено винаги може да се наложи да се направят някакви уточнения, но в доста случаи може да си ги спестим :)


    Това е лично мнение. Интересно ми е мнението и на другите :) във форума.

    Юлия Иванова:

    Особен проблем също е, че на имейл с тема "ВиК" се връща мейл, който запазва същата тема, а съдържанието например е за Културно наследство... И когато прикаченият файл е точно както казвате, със "заглавие" 754das39hfru543.rar - само 1 етикет може да спаси положението. При мен, за съжаление, говорим за десетки такива примери в професионалната поща...

    Боряна Ангелова:

    Абсолютно със съгласна - много малко хора пишат тема на имейлите си. А единици са тези, които сменят името на прикачените файлове, особено когато става въпрос за сканиран документ.

    инж. Юлиан Ангелов:

    Това в немалка степен става и защото хората, които не умеят да боравят с мейла подсъзнателно си мислят че само те с техните въпроси са ви в главата. И като каже "Изпратих ти това, за което говорихме предната седмица" или просто "изпратих ти онова" - те представа си нямат колко и какви още грижи и задачи може да си имаш. Или изпраща мейл и се обажда по телефона да обясни. Същите тия хорица всъщност не умеят да говорят и по телефон. Примерно: - Обажда е в магазина за компютърна техника и започва с: "Добър ден, преди 3-4 месеца говорихме за един компютър". Чудна работа - с него магазин никой не говори ни за коли, ни за жени, ни за концерти. И освен това е пълна загадка на кого е попаднал по телефона, а този, който сега говори с него се чуди какво да го прави, че да се разберат. - Другят маниер - да проведе дълъг разговор по излишни обяснения върху въпроси, които въобще не касаят темата и едва накрая да каже за какво се обажда. - Българинът все още не е научен да оставя съобщения на телефонен секретар или гласова поща и след като чуе "папагала" или се гипсира от притеснение, или направо затваря.

  • Може ли да споделя нещо за групиранетo на е-мail?

    инж. Юлиан Ангелов:

    Един малък коментар: Най-често според дейността си човек има няколко основни източници на мейлове - 2-3 особено активни контрагента или клиенти в пощата за контакти с хора или някой важен в пощата за регистрации като Superhosring.bg ако се занимава с правене на сайтове. Може би за тях си струва да се направят папки и техните съобщения ( особенно ако са взаимосвързани) да се събират там, за да не създават хаус в ОП или Evernote. Търсачката работи, но не е особенно удобна, ако трябва да проследим преписка от няколко мейла и особенно ако те са размесени с други мейлове от същият източник. А от друга страна ако поддържаме множество сайтове на клиенти ще е най-добре на всеки сайт да създадем по един gmail акаунт и всички регистрации на разширения ( Yoast, Google Analitics, както и такива свързани с Facebook - бутони за лайове и споделяне, интеграция с Фейсбук страница, Rich Snippet и др. - те такива се събират поне 6-7 на един не особенно голям сайт - може и повече,, отделно Google + и Google My Business) да си контактуват единствено с него и да не се бъркат в аналогичните регистрации на други сайтове, които са насочени към един и същи Google профил. И когато имаме активна работа със сайта - тогава профилът да е активен на браузъра на който работим с CMS-a, всичко да идва там, а когато не се занимаваме с него - не се занимаваме и с профила и можем да излезем от него. Доста от събитията възникващи по сайтовете (обновления на версията на WordPress и др. аналогични) протичат в сравнително кратко време и ако стане с един - ще знаем, че всъщност става и с другите сайтове и няма за какво да четем спешно профилите, а евентуално ще реагираме, ако има защо. А ако се наложи да предадем управлението на сайта да го поддържа друг човек няма да се наложи да променяме маса регистрации за които може вече да не си и спомняме, а да дадем и акаунта на Google профила към сайта

    Доля МИРчЕВА:

    Много благодаря за този курс. Много нови неща научих в него.