Най-накрая адекватен начин да
увеличите с 50% производителността 
във вашата фирма
като същевременно намалите разходите си

Ако сте управител, мениджър или служител във фирма с над 5 човека това може да е едно от най-важните съобщения, които някога сте чели.

 

Ефективност

Някои анализи и доклади за състоянието на България и българската икономика го казват директно, а други трябва да се задълбочим, за да го разберем, но крайният извод е един:

“Българската икономика страда поради ниската производителност на труда.”

Целта на тази статия е да ви покаже, как може да промените това във вашата фирма и как да увеличите с 50% (без преувеличение) производителността на вашия екип.

Но нека първо да разгледаме проблема по същество.

Когато един служител има ниска производителност, то той изкарва на фирмата си по-малко пари. Тя не може да си позволи да му плаща по-висока заплата. 

Когато различните хора в една фирма работят с различна производителност, фирмата близо до производителността на най-слабия. 

Когато доставчиците на една фирма работят неефективно, то те дърпат и самата фирма на зад.

И какво да правим когато нашите служители не работят на пълни обороти и нашите доставчици не работят ефективно?

Решение на този проблем има.

Ако вземем думите на считания за един от най-големите бизнес групата - Питър Дракър, вече отдавна не сме във времената на ръчния труд, а сме в “епохата на умственият труд”.

Това означава, че дори дейността ни да е свързана или да зависи от хора, които извършват ръчен труд, истинският пробив и резултати ще дойдат от екипа, който работи в епохата на “умствения труд”.

 

И кой е инструмента, който използват хората в епохата на умствения труд ?

Това вече не е както в миналото чук, отвертка, бормашина или друг ръчен инструмент.

Инструментът на човекът, от който зависи бъдещето на вашата фирма, човекът който е в епохата на умствения труд е компютърът.

И се оказва, че има две направления, в които човек трябва да има изключително силни умения - от една страна умения като специалист, от друга страна компютърни умения, за да може ефективно да свърши работата си като специалист.

Друг “бизнес гений” е Е. Голдрат, който е създател на популярната “теория на ограниченията”. Един от основните принципи, който Голдрат защитава е, че “твоят бизнес е толкова силен, колкото най-слабото му звено.”

Като практическата част на този принцип е, че управителят на един бизнес има за цел да търси най-слабите звена (bottlenecks) и да ги елиминира. 

Нашето наблюдение и твърдо убеждение след множество индивидуални и фирмени обучения  е, че едно от най-слабите звена във всяка една фирма са компютърните умения на служителите и способността им да си автоматизират повтарящи се задачи.

За фирми, в които служителите работят на компютър се наблюдава една непрекъсната “борба с компютъра” вместо ефективното му използване. 80% от времето минава в “борба” и само 20% в креативната и продуктивна работа, за която хората всъщност са наети.

Нашата програма има за цел да обърне тези проценти и екипът значително да редуцира времето буквално загубено в лесни за автоматизация повтарящи се дейности.

 

Класическите компютърни курсове не помагат.

По-голямата част от фирмите въобще не изпращат служителите си на обучения, защото те са скъпи и със съмнителен ефект.

Тези, които обучават персонала си са изправени пред предизвикателството на днешния бързо развиващ се свят - софтуерът се променя непрекъснато и служителят вече е забравил половината неща от “курса по Ексел миналата година”.

За това ние дълго време анализирахме, консултирахме се с фирмите, които търсят нещо по-добро, но в крайна сметка направихме обучението, за което ние бихме искали да запишем нашия екип от нашата фирма.

 

Кога 1 + 1 е равно на 3?

Както видяхме, а това е и обикновена логика, когато в един екип има ефективно работещи и неефективно работещи се получава така, че всички работят с темпото на най-бавните, защото непрекъснато трябва да им помагат и да им оправят “бъркотиите”, които създават с компютъра, дори това да са хора, добри като специалисти.

Но ако вземем един опростен пример с двама колеги в екип и те работят с едно високо ниво на умения, изчистени грешни методи на работа, познават ефективните методи, използват общи стилове, настройки и шаблони на софтуера, то те мултиплицират ефекта.

 

За това в Аула създадохме програмата “Аула Ефективни Екипи"

Ето какво включихме в програмата:

* Постоянно обучение по най-новия софтуер, вместо ударно единично обучение за 1 седмица и забравяне на наученото;

* Обучение в удобно време - вечерно, уикенд, в работно време по време на спадове в натоварването на един служител;

*Започване на две нови обучения годишно, които стартират в удобно за всеки един служител време;

*Неограничен онлайн достъп до преминалите обучения за преговор;

*Възможност за задаване на въпроси към преподавателя, когато изникне проблем по време на работа;

*Засилване на фирмената култура и предоставяне на допълнителна стойност на служителите чрез брандиран сайт (представете си сайта aula.bg, но с вашето лого);

* Месечни отчети към мениджър, които показват, кои са хората, които искат да се развиват и се обучават и кои не искат да се развиват;

* Удостоверения за завършени обучения по образец на МОН;

* Ниска месечна такса (около 1-2% от разхода за служителя) вместо голяма еднократна такса;

* Без тежки договори с неустойки. Прекъсвате обучението когато пожелаете, ако няма ефект за вас.

 

Мнения на фирми, които участват в Аула

Здравейте г-н Цукев,

Искам да ви кажа, че не съм виждал по-добра форма за обучение - онлайн обучението, обратната връзка, продължителният период и не на последно място добре поднесеният материал. Много съм доволен от възможността за тези курсове и съм още по-доволен от рязката промяна в мнението на нашите специалисти - от скептично настроение към мога да кажа пълно одобрение. Поради тази причина записахме втора група а вероятно след нова година ще запишем и други специалисти.

Нямам никакви забележки към програмата на курсовете или от начина на провеждане.

Бих искал да има и други подобни - например за предстоящите по CIVIL 3D и REVIT

Желая ви успехи в тази важна дейност

 

Христо Ценев

ХИМКОМПЛЕКТ ИНЖЕНЕРИНГ

 

Кои курсове са ви необходими?

Възможностите за обучения са големи и като започнем от базови програми през Word и Excel, могат да стигнат до специализирани като AutoCAD, 3DS Max, Revit, Photoshop, InDesign и т.н.

Ние ще ви помогнем да изберете подходящите курсове за вас, като за всеки служител може да са различни, в зависимост от неговата работа и необходимост.

 

Гаранция 1: “Увеличена Производителност”

Изпробвайте нашата програма през първия месец и ако не увеличите уменията на вашия екип, така че това да доведе до увеличена производителност ще ви върнем заплатената такса.

 

Гаранция 2: “Запазена инвестиция”

Едно от притесненията на управителите е, заради което не искат да инвестират прекалено много в обучения на даден служите е, че ако служителят напусне, то инвестицията в него се губи.

За това в Аула ние поемаме риска вместо вас и ако служител напусне, то таксата за първите 3 месеца на новият служител на негово място е за наша сметка.

Всъщност скритото предимство на една такава програма за обучение е, че то мотивира точно най-добрите хора в екипа и е един чудесен инструмент за задържането им.

 

Колко бихте заплатили за да удвоите ефективността на вашия екип?

Оставили сме най-хубавото в цялата програма за накрая и това е цената. Няма нужда да заделяте бюджет за от 5, 10 или 20 хиляди лева за обучения.

Цената на "Аула Ефективни Екипи" е …. 29/лв на месец на служител, която вашият счетоводител превежда заедно със заплатите.

Ако направим калкулация, че примерен служител, който получава чиста заплата 800лв е с разход за работодателя 1500лв (след осигуровки, работно място, овърхед разходи и т.н.) то за по-малко от 2% от месечни разход, може да увеличите неговата производителност с 50% и това вероятно е най-добрата инвестиция, която може да направите.

 

Ето как да се запишете за Аула “1+1=3”

Цената от 29лв./месец е валидна за ограничен период от време и си запазваме правото да я променим за нови фирми. Цената няма да бъде променяна за вече започнали програмата фирми. 

Ако желаете да получите нашето предложение в писмен вид, за да го представите във вашата фирма, моля свържете се с нас на телефон 02/492-53-79 или имейл kursove@aula.bg

Връзка с нас









© 2016 Фондация “Аула”. Всички права запазени.
Autodesk AutoCAD, Autodesk Inventor, Autodesk Civil 3D, Autodesk Revit, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint, Microsoft Project, Microsoft, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe After Effects, Adobe Premiere, Adobe Dreamweaver, V-Ray, Solidworks са регистрирани търговски марки на Adobe Systems Incorporated, Microsoft Corporation, Chaos Software Ltd, Autodesk Inc. и Dassault Systèmes SolidWorks Corp.