Как да моделирам тази форма?

3ds Max 3D Моделиране 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX Рендериране

Здравей, опитам се да моделирам геоформи от земна маса по планчето от ляво. Отначало пробвах като лофт, но не се получава формата от разреза. Опитвам с NURBS, но въпреки че преди да конвертирам селектира отделните сечения като затворени splines, като ги селектирам за U Loft Surface ги разбива на линии и не знам как да ги обединя. Моля за съвет като цяло за моделирането на този обем- с Nurbs, или по друг начин:)

Здравей,
в Мах има специален инструмент за преобразуването на топологични карти в геометрични. Този инструмент е Terrain - можеш да го намериш в Compound Objects. Селектирай една от линиите направи я Editable spline, и attach-ни всички други линии. От Create Panel-a избери Compound Objects, когато е селектирана линията, бутона Terrain ще е активен и ще можеш да го избереш. Виж прикаченото изображение - показал съм пример с няколко кръга.

Благодаря много, после със simplification се получи точно, каквото ми трябва! При по-сложните форми в план обаче разпъва терена извън контурите на spline-a, после ръчно с proboolean ли трябва да го изрязвам?

Можеш да convert-неш терена е Editable Poly и да го промениш както искаш - включително и с булеви операции. Можеш и да се върнеш в кривите, който го изграждат и да ги промениш и тях - когато е селектиран обекта Terrain, в Modify panel-a в roll-out-a Parameters, в карето Operands селектирай краивата/кривите от които е генериран терена и те ще се добавят отдолу в стака с модификаторите. Когато ги селектираш там ще имаш достъп до елементите на линията (точки / сегменти) и променяйки тяхното положение терена ще се променя интерактивно.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация