Въпрос към урок: Проект – “Aula Headphones” от курс: V-Ray Рендери за 3ds Max

Как може да се намали времето за рендване?

V-Ray

Здравейте, Кои параметри при тази сцена влияят на скоростта на рендъра? Да кажем, кое в настройките в Render Setup може да се "бутне" малко за да се рендне малко по бързо. На моята система (4 ядрен Атлон + 12 гб рам)  сцената се рендва за около 1 час и 20 минути. Пробвах същата сцена със същите настройки и на лаптопа ( процесор I7-/4 физически 8 логически ядра/ + 8 гб рам) там се рендна за около 54 минути но пък да се прехвърля една сцена постоянно е малко неудобно. Аз пробвах да променям в Render Setup стойността на Dinamic memory Limit обаче нямаше някакъв особен ефект. Също така направи ми впечатление, че най много време отне за рендване на шлайфания метал който е на предната най-видима част на слушалката. Същата текстура я има и на гърба на другата слушалка. Има ли смисъл такива тежки и трудни за рендване текстури да се нанасят на невидими повърхности? Те допринася ли за увеличаването на времето на рендване? Да кажем че слушалката заедно с кабела ми трябва като отделен обект, съхранена е със или без алфа канала ( не ми е много ясен този термин) за допълнителна обработка в фотошоп, в такъв случай  не може ли да се намалят субдивите или броя  на светлините? Благодаря.

Здрвей,

има сет от настройки с който става доста по бърз рендера ... но преди това - Dynamic Memory Limit - при версия 3 съм забелязал, че не означава съвсем максимум - ако имаш свободна RAM ще я използва (по-критично е за старите версии ... не знам защо - просто наблюдение). Материалите за обектите от невидимите страни нямат особено участие във времето за рендера (ще имат ако участват в някоя рефлекция или се промени изгледа на камерата). От фрейм буфера, отвори падащото меню и избери Alpha - ще видиш че там вече са разделени обекта от бекграунда и са подготвени предварително за постуърк във PS. Това изображение може да се сейва като отделно и да се ползва като маска в PS.
  Както казвам в самото видео - "по-бавно се рендерира отколкото с Irradiance map, но разчитам на това че ще бъде по-точно. Ще използвам изпитана схема за рендериране на продукти с BF+LC ...". BrutForce (BF) метода винаги е по-бавен от Irradiance Map (IM) Направих още няколко теста с различни комбинации и се оказа, че ако сменим BF с IM (medium presset) и увеличим Max subdivs на Adaptive Image Sampler на 14 и завишим subdivs на всички материали на 64, общото време пада на 4мин 12сек, без видима разлика в качеството ! Тук обаче още не сме говорили за различните primary и  secondary engine-и и за оптимизиране на настройките, затова съм се спрял на "изпитана схема" за добро качество при рендериране на продукти. Имай предвид и още някои важни неща - винаги става въпрос за баланс между качество и време от 33 мин за големината на крайното изображение от половин HD не е никак лош резуктат. Пак казвам BF е по принцип бавен метод - в 95% от случайте аз използвам IM. Има повече контроли и по трудно се сетва но има и едно много приятно предимство - може да се сейва за определен изглед на камерата и да с еизползва при следващи рендери. 
  Сигурно има и още по оптимални настройки - сцената е относително проста и се надявам всеки от вас да е в състояние да оптимизира тези настройки след като премине основните модули за светлини/материали/камери. За това найстина ви окуражавам "да си играете със сцената" - експериментирайте и намерете своя начин за това как да извадите най-доброто от рендера.

Вашият отговор:

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Име
    Имейл
     


    © 2016 Фондация “Аула”. Всички права запазени.
    Autodesk AutoCAD, Autodesk Inventor, Autodesk Civil 3D, Autodesk Revit, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Microsoft Word, Microsoft Excel, SharePoint Online, Microsoft PowerPoint, Microsoft Project, Microsoft, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe After Effects, Adobe Premiere, Adobe Dreamweaver, V-Ray, Solidworks са регистрирани търговски марки на Adobe Systems Incorporated, Microsoft Corporation, Chaos Software Ltd, Autodesk Inc. и Dassault Systèmes SolidWorks Corp.