Графична настройка на обектите за конкретен изглед

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Продължаваме да разглеждаме методите за контрол на графиката на отделните елементи.
Като ако в предходното видео разгледахме, как може да контролираме изобразяването на елементите в целия проект.
В това видео ще видим, как може да контролираме графиката на отделните елементи, в конкретен изглед.
Тук съм отворил плана на етаж 1.
Ще отворя плана на етаж 2 и ще използвам командата от раздела "view", за показване на всички прозорци, които са отворени едновременно.
Това е кратката клавишна комбинация "w-t" и ако си спомняте, тази команда я използвахме, когато създавахме нашата фамилия.
Сега използвам кратката клавишна комбинация "z-a", която ще максимизира всичко видимо във всеки един от плановете.
Ще активирам плана на етаж 1 и ще стартирам командата за контрол на графиката, в отделен изглед.
Тя се намира отново в раздела view на лентовото меню и се казва "visibility graphics".
Стартирам командата, което ме води до един прозорец, който вече ми е познат.
Този прозорец много прилича на прозореца, който излиза, когато стартираме команден "object styles".
Или стилове на различните обекти.
Които разгледахме в предходното видео.
Отново имам различни табове, които са моделни категории, анотативни категории и така нататък.
Имаме също възможността да филтрираме листа с категориите.
Като избираме различни дисциплини.
В момента ние работим с елементи в архитектурната дисциплина, затова задължително отметката пред архитекчър трябва да е налична.
Ако искате да скъсите списъка с тези категории, може да махнете отметката пред останалите.
Също така може да видите, че всичките категории, които бяха налични в "object styles", са налични и тук.
Тоест, може да контурираме същият спектър от елементи.
Като възможността ни за контролиране на тези елементи е вече малко по-широка.
Имаме освен контролиране на графиката на линията за разрез и линията за изглед, може да променяме например прозрачността на елемента, можем също така да му задаваме, да е в полутон, или изобщо той да не се показва.
Това което е специфично за тази команда е че промените които правим тук се отразяват само в изгледа от който сме стартирали командата.
Виждате тук заглавието на прозореца "floor plan" етаж 1.
Всички тези промени, които правим тук, ще бъдат приложени към плана на етаж 1.
Сега ще направя нещо, което е доста видимо като промяна, за да видим реално, как работи тази команда.
Избирам реда с вратите и ще махна отметката пред Doors.
След това ще потвърдя и виждате че всички врати от етаж 1, изчезнаха.
Мога да се приближа, за да видите по-ясно.
Вратите тук изчезват.
Но вратите, които са на етаж 2 си останаха там, където бяха.
Виждате, че наистина промяната, която направих на етаж 1 остана само там.
Всичко, което променях като графика, чрез тази команда, остана приложимост само към етаж 1.
Сега ще затворя плана на етаж 2.
Ще уголемя плана на етаж 1 и ще се върна отново, в командата за контрол на графиката, която е само към съответният план.
ще пусна отново вратите и ще потвърдя.
Виждате, че сега всички врати се върнаха.
Всъщност, кога бихме използвали наистина тази команда? Тя е много полезна, когато искаме да съставяме специфични планове.
Например план, в който да покажем само стени, в който да покажем само обзавеждането и така нататък Тоест специфични планове, които имат като основа един и същи план.
Сега ако избера плана на етаж 1 и от него, ако искам да създам план, който е само за обзавеждането.
Какво мога да направя? Кликвайки с десния клавиш на мишката, върху съответния изглед, имам възможността да дублирам този изглед.
Имам две опции.
дублиране с детайл и просто дублиране.
Ако избера "duplicate" след това ще избера и дубликиране за детайли, за да видим, каква е разликата.
Ако обърнете внимание, второто дублиране с детайли ни доведе до резултат, в който освен геометрията като моделни елементи, виждам всички надписи на стаи, коти и допълнителни елементи анотативни, които съм добавил.
Ако се върна в етаж едно, копие едно виждате, че имам налични само моделните елементи.
Тук със стените, прозорците и останалите елементи, които са моделни.
Но не и тези, които са анотативни.
Затова, когато дубликирате изглед, оценете дали са ви нужни всички анотативни елементи или само тези, които са моделни.
Аз ще вляза в етаж 1, копие 2, ще изберат десен клавиш на мишката и "rename".
Ще запиша етаж 1, обзавеждане.
Потвърждавам своя избор.
За да оставя само обзавеждането в този изглед, аз трябва да премахна имената на стаите и дименсиите.
Винаги мога да използвам командата "visibility/graphics", да вляза в табът анотативни категории.
Да се навигирам до място, където виждам дименсии например.
Да премахна отметката и да потвърдя.
По този начин скрива всички димвбсии, но ако се опитам сега да създам нова дименсия между тези две оси например виждате, че създавам я, кликвам за да я активирам, но Ревит ми съобщава, че никой от елементите, които съм създал не е видим.
Започвам да се чудя, какво се случва и как да реагирам.
Затова, когато става въпрос за анотативни елементи, ще се върна сега една стъпка назад.
И още една, докато се появят всичките дименсии.
Пак повтарям, когато говорим за анотативни елементи като дименсии, имената на стаите и други.
Съветвам ви, когато искате да ги премахнете, просто ги изтрийте.
Защото те, така или иначе са видими само в този изглед, в който работите.
И няма промяната, която направите да се отрази във всички останали изгледи.
Затова сега ще се отдалеча.
Ще направя прозорец, за да маркирам всичко.
И ще използвам филтъра, за да отсея само елементите, които искам да изтрия.
Пак казвам, не бързайте да натискате клавиша "delete".
Първо трябва да филтрираме елементите, които искаме да изтрием.
Кликвам върху опцията "check none", за да премахна всички елементи.
после избирам само елементите, които ми трябват.
Тук имам имена на стаи.
Другото, което търся са дименсии.
Потвърждавам и чак тогава използвам клавиша "delete" от клавиатурата, за да изтрия тези дименсии и имена на стаи.
Ревит ми подсказва, че съм изтрил имената на стаите без да изтрия самите стаи.
Малко повече за тези елементи, ще говорим в следващото видео.
Засега, просто игнорирам това съобщение.
Виждате сега като резултат, когато се приближа, целият ми план е свободен, нямам надписи.
Нямам дименсии, само обзавеждането.
За да видим, какво друго може да правим, използвайки отново командата за контрол на графиката в конкретен изглед, ще вляза в другото копие, което създадох.
Тук виждате, че имам само моделни елементи, но ако искам например всички обзавеждания да са ми показали с плутон, за по-ясно ще вляза в плана на етаж 1.
И тук виждате, че имам различни надписи и допълнителна графика.
Решил съм, че искам всичките обзавеждания да ми бъдат в полутон.
Това мога да го направя като отново избера раздела "view" от лентовото меню, избирам опцията "visibility/graphic" и се навигирам до категорията, която искам.
В случаят, това са обзавежданията.
Избирам категорията "furniture" и поставям отметката "halftone".
Сега потвърждавам.
И ако се приближа виждате, че обзавеждането станаха сиви.
По този начин те не превземат графиката на съответния чертеж, служат като референция и дават представа за това, какви ще бъдат.
Но не се натрапват.
Виждате обаче, че част от обзавежданията останаха черни.
Сега ако се приближава тук виждате, че тоалетната, душ кабината и част от останалите обзавеждане в кухнята, също останаха черни.
Причината за това е, че те са друга категория, а не "furniture".
Когато маркирам един елемент, използвайки лентата с опции, мога да видя, каква категория е.
Виждате в случаят този кухненски елемент е специално обзавеждане, ако маркирам тоалетната тя е "plumbing fixture".
Ако тези категории бъдат променени в план, то графиката им ще бъде друга.
затова стартирам отново командата от раздел "view, visibility/graphics".
Избирам "plumbing fixtures" или tова бяха тоалетните, душ-кабината и мивката.
Избирам, като този път ще променя начина им на изобразяване в план като избера "patterns overwrite", тук мога да задам някакъв, различен растер на показване.
Например диагонален растер ще задам, потвърждавам.
Ще избера и останалите елементи, които видяхме в този план, тоест специалното обзавеждане, също да бъде с същия начин на изобразяване в план.
Потвърждавам и тук след това Потвърждавам този прозорец и излизам от него виждате сега че всички тези елементи които промениха са с този начин на изобразяване тоест ако искате по някакъв начин специфично да отразите някой от обзавеждането или какъвто и да било елементи съответна категория може отново да използвате ли си билети графикс overwrite за да промените начина на изобразяване на тези елементи Но пак повтарям сега ще се върна в етажна 2 може да видите че тук тези елементи са първоначално показващия се начин промените които правим в конкретен изглед са валидни само оттам използвайки тази команда в дебелите график правите промени само в изгледа в който работите

Тест за преминаване към следващия урок

 
Когато направим промяна по настройките за елементи чрез командата "Visibility/Graphics", тя е валидна за: 
Изгледа от който сме стартирали командата
Целия проект
Всички изгледи от категорията на изгледа от който сме стартирали командата

Въпроси и отговори