Как се комбинират тези две таблици?

Microsoft Excel Тайните на Excel

Въпросът ми е: Искам за всеки месец да разбера колко са ми АУР и финансовите, без да правя 12 таблици. Извадил съм и съответните проценти за всеки един етап и подетап. Ще ми се , ако искам да видя за Март примерно, само да натисна март и да ми излязат всичките данни. Надявам се, че съм обяснил конкретния случай.

Здравей, това може да бъде постигнато посредством Data Validation в комбинация с Vlookup.

Няма да се спирам подобно на това как се работи с функцията, т.к. в настоящият курс в Модул 7 Уроци 1,2 и 3 е разяснено доста подробно как се работи с Data Validation.

Идеята е следната имате данни, каквито и да било за всеки един месец - Януари, Февруари, Март и т.н. и искате при избор от падащо меню на някой от месец да речем Март да се покажат данни АУР, Финанси и т.н., точно това е показано и в уроците само че се избират имена (в твоя случай месеци), като за тези имена не се появяват АУР, Финанси както при теб ами се появяват - телефонен номер, email и т.н. за съответното избрано име. Това е основната идея, виждаш че е аналогична на твоята, така че само трябва да преминеш през тези три урока и съм сигурен че ще се справиш.

Урок 1: Избор на данни от падащо меню в една клетка

Урок 2: Изолиране на данните в отделен лист и използването им като опростена база данни

Урок 3: Автоматично изваждане на данни от отделни листа - Vlookup

Една препоръка, ако ти се налага да правиш по-често анализи от такъв тип, и искаш да оптимизираш работата си, то силно ти препоръчвам курса Анализи с Ексел.

Надявам се да съм бил полезен с отговора и да съм те насочил на правилното място.

Благодаря ти много!


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация