Въпрос към урок: Подредба в Pivot Таблици от курс: Анализи с Excel

Как да направя настройка в VALUES, за да излиза първо Sum, защото при мен първо излиза Count?

Microsoft Excel Електронни таблици Microsoft 365 Excel VBA Анализи с Excel

Как да направя настройка в VALUES, за да излиза първо Sum, защото при мен първо излиза Count, работя с версия 2010?

Ако съм разбрал правилно въпроса - от долното поле в дясно - избира се value fileld settings, после се избира sum и ok -

Excel преценява според данните дали да е Sum или Count. Може да се променя чрез избор на сумарното поле и настойката Value Field Settings, както е показал колегата, или от Ribbon-а.

Благодаря за отговорите! И аз от там променям данните, но при повече данни е бавно, едно по едно.

Това се получава, когато има поне една празна клетка в колоните със стойности в изходната таблица. Просто Ексел приема, че щом не всички стойности са числа, тогава колоната съдържа текст. А Пивот таблицата не може да сумира текст, затова първата опция е да брои.

Ако замените всички празни полета с нула, тогава в изходната таблица ще има само числа и в пивот таблицата по подразбиране ще излиза първо Sum.

Благодаря за отговора Kocho

Лек ден и успехи!

И ако се чудите как да се маркират всички празни клетки, ето как: Маркираме областта ( в примера на Никола Петров това е Е3:Н13)

След това: F5(Go to) -> Special -> Кликаме на blanks -> OK

и воала - всички празни клетки са маркирани. Остава само да напишем нула и CTRL+Enter


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация