Композиране на основните 3д елементи.

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Как можем да добавим адитивно различни елементи?
В “Merge” инструмента избираме Screen опция на смесване
В “Merge” инструмента избираме Lighten опция на смесване
В “Merge” инструмента променяме Alpha gain на 0.

Въпроси и отговори

  • Как са направени настройките на кубчетата?

    Георги :

    Здравейте, Бихте ли дали малко по-вече информация как е получено изображението с кубчетата от 3ds Max? Аз по някаква причина не успях да отворя файла към урока и си направих мой рендър в 3ds Max. Всички картинки които съм използвал са съхранени като 32бит. Open EXR Image File. Направих три рендъра као променях настройките само в Color Mapping > Gamma (стойност 1 и 2,2) и третия рендър е с включена отметка на Linear Workfow със стойност на Гамата 2,2. Обаче като отворя изображенията във Photoshop и Fusion има известна разлика в тях. Ако погледнем картинките в шопа, аз лично бих заложил на картинката която е с Гама 1. На мене най ми допада. Ако погледнем в Фюжън залагам на картинката с Гама 2,2 , другите просто не стават. Във Фюжън има приложена гама корекция както е показано в урока и на трите картинки. Добре, но ако го рендвам с Гама 2,2 няма да излиза добре от макса, ще виждам верния резултат чак след корекция в Фюжън. Къде е истината?

    Blagoy:

    Здравейте,
    Настройките на "Color mapping"-а са:
    Linear multiply (при Вас е Reinhard, но няма значение, защото стойността на Burn e 1.0)
    Dark mult. - 1.0
    Bright mult. - 1.0
    Mode - Color mapping only! (това е важно)
    Linear workflow - OFF (Също важно)

    В "Preference Settings" > Gamma and LUT >
    "Enable Gamma/LUT" - ON
    Gamma - 2.2

    По този начин се записва линейно exr-а. без гамата (а Vray си семплира адекватно)

    Да, така картинката, която излиза от маск-а няма да е "хубава". Въпросът е какво искате да правите с нея. Аз лично предпочитам, ако знам че ще работя в постпродукция с нея (в общи линии 100% от случаите), да я записвам в линейна гама и чак след поспродукцията да я изкарвам във формат, който ми трябва (DPX, EXR, MOV, TGA, JPG и т.н.) с гамата/профила, който ми трябва. По прицнип във Vray Frame buffer-а има бутон, който показва изображението със добавена sRGB gamma, който е доста удобен. Отделно ако искам да прегледам секвенцията, която се е изрендвала (без да отварям Fusion), ползвам DJV View, който има различни опции за визуализиране на изображения, може да се настрои за линейна гама при exr, а и може да се добавят различни профили. Безплатен е и го препоръчвам.

    http://djv.sourceforge.net/

    Отделно. Ако искате да запишете картинката с "вградена" гама от макса просто сменете опцията  "Mode" на "Color mapping AND gamma". Така вече, освен да семплира правилно изображението, ще записва и гама корекциите в картинката.

    П.П.
    По прицнип използването на "linear workflow" отметката не бих го препоръчал, защото той е предназначен за ползване, когато се работи от стара сцена на 3дмакс, която не е била подготвена за linear workflow. Ако сцената, която работите предварително е настроена на Gamma\LUT 2.2 не би трябвало да имате проблем.
    (отделно с по-нов макс, вече няма отделни настройки на Input/Output bitmap. Всичко влиза под шапката на Gamma\LUT настройките. Естествено, при зареждане на bitmap или запис все още могат да се "Override"-нат настройките на гамата на изображението от самия "Select Bitmap Image file", но това се ползва по-рядко (при displacement map, АКО изображението е в sRGB профил))

    Поздрави :)

    Георги :

    Благодаря ви за разясненията