Подредба в Pivot Таблици

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Допълнение:


Препоръчителна подредба на данните в  Pivot таблиците:

В редовете слагаме това по което ще измерваме.Принципният подход на подредба на полета е от общото към частното.

В колоните параметрите или детайлите на това което измервате. Принципният подход на подредба на полета е от голямото към малкото.

Въпроси и отговори

  • Как да направя настройка в VALUES, за да излиза първо Sum, защото при мен първо излиза Count?

    Бригита:

    Как да направя настройка в VALUES, за да излиза първо Sum, защото при мен първо излиза Count, работя с версия 2010?

    Peter:

    Ако съм разбрал правилно въпроса - от долното поле в дясно - избира се value fileld settings, после се избира sum и ok -

    Diana Siteva:

    Excel преценява според данните дали да е Sum или Count. Може да се променя чрез избор на сумарното поле и настойката Value Field Settings, както е показал колегата, или от Ribbon-а.

    Бригита:

    Благодаря за отговорите! И аз от там променям данните, но при повече данни е бавно, едно по едно.

    Kocho:

    Това се получава, когато има поне една празна клетка в колоните със стойности в изходната таблица. Просто Ексел приема, че щом не всички стойности са числа, тогава колоната съдържа текст. А Пивот таблицата не може да сумира текст, затова първата опция е да брои.

    Ако замените всички празни полета с нула, тогава в изходната таблица ще има само числа и в пивот таблицата по подразбиране ще излиза първо Sum.

    Бригита:

    Благодаря за отговора Kocho

    Никола Петров:

    Лек ден и успехи!

    Kocho:

    И ако се чудите как да се маркират всички празни клетки, ето как: Маркираме областта ( в примера на Никола Петров това е Е3:Н13)

    След това: F5(Go to) -> Special -> Кликаме на blanks -> OK

    и воала - всички празни клетки са маркирани. Остава само да напишем нула и CTRL+Enter

  • Здравейте, имам два въпроса към този урок. Първият е свързан с файла под урока. След приключване на данните всички колони надолу излизат в сиво. Какво е това и за какво се използва?

    Десислава Петрова Дженкова:

    И другият ми въпрос е свързан с това дали има по-лесен начин да се прави Expand и Collapse на редовете и колоните в Pivot Table, освен с плюсчетата на всеки филтър?

    Димитринка Вълкова:

    Според мен по-добрият вариант е с десен бутон върху полето (критерия) в пивот таблицата - и след това Expand/Collapse - изпълнява се за цялото поле (критерий), и не е необходимо да "цъкате" върху всяко + или -.