Каква е разликата между Enter и Shift + Enter в Word?

Каква е разликата когато в Word слагаме нов ред само с Enter и когато слагаме нов ред със Shift + Enter?

Това е въпрос, който получихме във форума на Aula.bg

В повечето случаи хората си казват: „Натискам Enter и преминавам на следващия ред! Какво толкова сложно има в преминаването на следващ ред в Word?“

И съответно така и процедират – натискат Enter и са на новия ред. Дори хора, които знаят за разликатa между създаване на нов ред с Enter и Shift + Enter, използват Enter независимо от това, че ситуацията в която се намират налага използване на Shift + Enter.

Има разлика в това как преминаваме на следващ ред в Word и тя е наистина съществена. В този отговор на въвпрос ще изясним защо това е така.

Видео отговор за Shift + Enter в Word

 

Ето в няколко основни точки каква е разликата между използването на Enter и Shift + Enter при преминаване на следващ ред в Word:

 

01_fv_20-example

С един кратък пример ще демонстрираме каква е разликата.

Имаме един документ, искаме заглавието “ 5 Стъпки как да създаваме изключителни изображения от PowerPoint слайдове“ да бъде на няколко реда.

Ето какво се получава, когато ползваме ENTER

02_fv_20-enter

Съответно решаваме, че там където искаме да има нов ред, слагаме Enter.

 

03_fv_20-enter_paragrrapf

Натискаме бутона „Paragraph“ за да покажем съмволите за параграф и другото форматиране в документа.

Ясно се вижда че преминавайки на нов ред посредством Enter  сме създали няколко нови абзаци.

03_a_fv_20-enter_paragrrapf

Съответно настройките за отстояние преди и след текста на всеки един ред, е спрямо настройките зададени отвтояние между отделните абзац.

В повечето случай за по – голяма прегледност тези разстояния са доста по – големи спрямо отстъпите зададени вътре в рамките на един абзац.

И ето разултата, когато ползваме Shift+ENTER

04_fv_20-shift_enter

Преминаваме на следващ ред, само че този път с клавишната комбинация Shift + Enter.

05_fv_20-shift_enter_paragraph

Включваме отново бутона за визуализация на символите показващи форматирането на документа.

Изполвайки Shift + Enter ние не сме създали нови параграфи.Символа, който виждаме на местата където въведохме Shift + Enter , показва че сме преминали на следващ ред, но сме все още в същия абзац.

06_fv_20-shift_enter_paragraph

Съответно отстоянието преди и след текста на дадения ред, е такова каквото е зададено на стила използван в съответния абзац.

07_fv_20-shift_enter_paragraph_before_after_paragraph

Съответно разглеждайки целия параграф, то той има коректно зададените му оттстояния преди и след него.

Основната разлика между преминаване на нов ред с Enter и Shift + Enter e:

1. Преминавайки с Enter ние преминаваме на следващ ред И създаваме нов абзац от нашия документ.

2. Преминавайки с Shift + Enter ние преминаваме на следващ ред, НО оставаме в същия абзац, без да създаваме следващ такъв.

Един често срещан грешен подход за справяне с проблема

Много хора преминават на следващ ред посредством Enter.

След решават проблема с големите разстояния между отделните параграфи по следния начин:

08_fv_20-shift_enter_fake

Селектират текста, в който са използвали Enter за слагане на нов ред. След което отиват на панела Paragraph и с клик отварят палетата Paragraph, където променят ръчно отстоянието преди и след параграфите за избрания текст. Обикновено избират 0 pt.

 

09_fv_20-shift_enter_fake_result

 

Така решават проблема с големите разстояния между параграфите в частност за селектирания.

НО реално пак са създали нови параграфи.

Това довежда до проблеми по отношение в използването на Стилове в Word. Губи се техният ефект и автоматично им прилагане се превръща в полуавтоматично, а в някои случаи дори и изцяло ръчно.

Повече за прилагането на стилове в Word и разумното им използване може да следите блога ни аula.bg/blog/ или да посетите платформатa за онлайн обучения Aula.bg.

 

buton_20_bezplatni_uroka

Ако тази статия Ви е била полезна и интересна, можете да я споделите с приятелите си във Facebook. 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *