Корпоративните обучения – при изолация и след нея [данни за България]

Изискванията за физическа изолация свариха неподготвени повечето бизнеси по света и това е нормално – дори и компаниите с добре подготвен кризисен план не са предполагали сценарий като този, в който се намираме.

От “Аула” потърсихме информация как компаниите променят плановете си за корпоративни обучения и тренинги след обявяването на мерките за дистанциране – и ако трябва да сме честни, резултатите ни изненадаха!

В условията на изолация обученията продължават

Въпреки наложените мерки за изолация, допълването на знанията на служителите остава приоритет, но начините за това се променят.

Видимо не е възможно тренингите да продължават да се случват офлайн – дори в държави с много по-леки мерки на изолация като САЩ, по данни на McKinsey, над половината физически обучения са отменени или отложени след средата на годината. В Азия и Европа, където мерките са генерално по-строги, почти всички офлайн обучителни активности са спрени.

Това налага фирмите бързо да търсят алтернативи. Според глобално проучване на Harvard Business Publishing, 76% от фирмите планират или вече осъществяват нови онлайн обучения. Това включва както тренинги за работа в условия на пандемия, така и стандартни обучения. Някои от компаниите дори провеждат обучения по медитация, които целят да подобрят психическото състояние на служителите.

Обученията в България: изцяло онлайн, но рядко прекратени

До момента няма официални статистики и мащабни проучвания за тенденциите в България. Затова се допитахме до една от най-големите онлайн общности на HR специалисти у нас – данните не са представителни, но показват няколко важни тренда.

  • 68% – Онлайн обученията продължават стандартно. Офлайн обученията се преработват в онлайн.
  • 17% – Стандартно работим само с онлайн обучителнин платформи и продължаваме обученията.
  • 15% – Спряхме изцяло всички обучениня и ще ги подновим като се нормализира обстановката;

Основната част от компаниите (%) до момента са разчитали на комбинация от онлайн и офлайн обучения. Онлайн обученията продължават да се провеждат без промяна, а офлайн обученията реактивно се променят към онлайн формати. Това включва както преразпределяне на бюджетите към онлайн обучителни платформи, така и преправяне на съществуващи обучения с достъпни онлайн инструменти.

Такива случаи забелязваме и ние в практиката си. Само преди дни, голяма западна компания в сферата на комуналните услуги с клон в България се свърза с нас, за да започнат служителите им обучения в “Аула”. Според мениджмънта това бе най-удачния момент за повишаване квалификациите на техния персонал.

Интересно е, че 17% от фирмите разчитат само на онлайн обучения и извън условията на изолация. Това несъмнено е спестило комуникационни и организационни усилия за тях.

Едва 15% от компаниите изцяло са замразили обучителните си програми, които до момента са се провеждали само във физически формат. Това е ясен индикатор, че фирмите осъзнават ролята на обученията за дългосрочния успех на бизнеса.

След изолацията: бъдещето на обученията остава онлайн

В последните седмици се увеличава вероятността все повече бизнеси у нас да оставят опция за дистанционна работа дори след края на наложителната изолация. Очакваме сходна тенденция да видим и при провеждането на обучения – веднъж убедили се в ефективността на онлайн обучителните платформи, компаниите вероятно ще преразпределят по-голяма част от обучителния си фокус там.

Това ще доведе както до по-голям процент обучения проведени онлайн, така и до адаптиране на обучения. Те вече ще могат да се възползват от всички плюсове на дигиталната среда – като on-demand обучителни сесии, персонализирани обучителни пътеки и дори използване на мобилни приложения или виртуална реалност за корпоративни тренинги.

Последната точка на този етап звучи като малко вероятен сценарий особено за малки и средни бизнеси в България. Но възможността служителите да се обучават в удобно за тях време и на собствен каданс според натрупаните вече знания са елементи, с които сме се съобразили при създаването на обученията в “Аула”.

Напомняме ви, че до 13 май всеки екип от 3 или повече човека ще имат достъп до най-високото ниво на корпоративни отстъпки, стандартно запазени за компании с над 50 потребителя в платформата. Свържете се директно с нашия Мениджър Ключови Клиенти – Радослав Радоев на тел. +359 884 90 60 67, за да разберете как можете да се възползвате от предложението.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *