Как се обединяват две или няколко таблици в една?

Хората се делим на сини – червени, десни – леви, черни – бели.

Какво ще стане ако един ден просто се обединим и сме просто човеци!?

Много екзистенциална тема подхванах… май е по-добре да говорим за Excel.

Днешната тема е свързана с обединяването на таблици в една обобщена.

Във форума на Аула получихме следния въпрос: “Как се обединяват две или няколко таблици в една?”

В статията решихме да решим задачата с функцията Consolidate.


Да разгледаме примера.

Имаме три еднакви по формат таблици в Excel.

В тях имаме различни стойности за бройката на продадени цветя за всеки месец.

Искаме да направим една обща таблица, в която да си направим една бърза справка за тримесечието – Януари, Февруари и Март.

Трябва да обедим тези таблици в една, сумирайки стойностите в тях.

как се обединяват две или няколко таблици в една

Да разлгледаме детайлно един от методите, по които може да стане това, а именно чрез функцията Consolidate.

Как да използваме Consolidate в случая?

как се обединяват две или няколко таблици в една

  1. Селектираме клетката, в която искаме да поставим таблицата, обединяваща резултатите от другите три;
  2. Отиваме на раздела Data;
  3. В панела Data tools, избираме Consolidate.

как се обединяват две или няколко таблици в една

  1. Отваря се прозорецът Consolidate;
  2. В полето Function избираме Sum, т.к. искаме да сумираме стойностите от отделните таблици, обединяващи се в една.
  3. В полето Reference, трябва да въведем или да селектираме първата таблица, която ще “консолидираме”; или иначе казано, първата таблица, която ще бъде част от обединената таблица. Съответно селектираме диапазона, в който са наименовани клетките и колоните, както и самите стойности. В случая $B$1:$I$8.
  4. С бутона Add добавяме селектираната таблица, която ще обединяваме.

Повтаряме същата процедура по добавянето на другите две таблици.

В списъка All references: поставяме всички таблици (диапазони), които ще обединим.

как се обединяват две или няколко таблици в една

  1. Слагаме отметки на Top row и Left Column, т.к. първия ред и първата лява колона не съдържат стойности, които трябва да бъдат сумирани.
    Първият ред и най-лявата колона носят в себе си информация по отношение на съдържанието на таблицата.
  2. С ОК потвърждаваме настройките и прилагаме обединяването на таблиците.

Резултатът е на лице – трите таблици са обединени в една, заглавните редове и колони са наред, а стойностите в обобщаващата таблица, са сума от обобщените таблици.

Долу в коментарите може да споделите къде в практиката използвате Consolidate.

С радост очакваме да споделите вашият опит с Consolidate.


Защо получаваме грешките name и value в Excel?

Ако искате да увеличите вашите Excel умения, разгледайте нашите уроци на aula.bg

Всеки понеделник правим видео отговор и блог публикация на Ваш въпрос, който сме получили на нашия блог на aula.bg

По всяко време може да се възползвате и от безплатните уроци по Excel.

 

Получавате едномесечен достъп до първите 20 урока от курса.

Така ще се уверите в „силата“ на Excel и това колко много може да оптимизира процеса на работа.

Ако тази статия Ви е била полезна, ще се радваме да я споделите във Facebook с приятели. 🙂

2 thoughts to “Как се обединяват две или няколко таблици в една?”

  1. А как мога да обединя по същия начин таблици от различни Sheet-ове ?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *