Какво правим ако имаме препокриващи се блокове?

AutoCAD Формула
AutoCAD

Здравейте, Има ли начин при ваденето на количествени сметки да видим при, подобно селектиране, къде имаме препокриване на блокове? Всеки може да допусне елементарната грешка да постави два еднакви блока един върху друг и по посочения начин те да се изброят като два, а да са визуализирани като един. Как може да се справим с проблема? Благодаря предварително!

Здравей, може да използваш Overkill командата.

С нея ефекта е този който търсиш, ако имаш обекти един върху друг , то следва да остане само един.

Ето тук: Overkill има повече за командата.

Благодаря за бързия отговор! Изпробвах командата и върши перфектна работа!

Супер, радвам се че е свършила работа.

внимавай само с нея понякога прави бели :), може да изтрие и това което не трябва, така че преди пускането ѝ направи един Save As .... препоръка от личен опит.

Ще го имам в предвид :)

Здравейте, Може ли да посочите как да настроя коректно менюто, което ми се отваря като маркирам всички обекти. Целта ми е да изтрия две коли, които се дублират. Прегледах линка за командата Overikill, но при мен менюто е по-различно, версията която ползвам е 2016 - студентска.

Здравей, Николай.

Менюто е същото, само малко е поразместен.

Tolerance всъщност е numeric fuzz.

Tolerance контролира онази прецизност с която OVERKILL прави като сравнение между препокриващите се обекти. Ако тази стойност е равна на 0,следва двата обекта да си съвпадат абсолютно точно за да ги "хване" командата Overkill и съответно да изтрие един от двата обекта. Колкото по-голяма стойност сложиш толкова повече е толеранса (луфта) между двата препокриващи се обекта, ако сложиш голямо число, AutoCAD може да сметне че трябва да изтрие всички обекти от вида линии зашото за него те ти се препокриват спрямо избрания толеранс, ИМЕННО затова към тази команда трябва да се подхожда п-внимателно.

Преди пускането ѝ трябва задължително да имаш копие на този файл.Даже си го сложи като принцип, който трябва да спазваш.


Следващото поле е Ignore object property, избирайки дадено свойство, посредством отметка казваш че по време на направата на Overkill, AutoCAD трябва да се абстрахира от това какъв е цвета на обекта,

Т.е. ако имаш два блока един върху друг, те са абсолютно еднакви, един върху друг са, НО цветът им е различен, следва това да не е проблем и AutoCAD, няма да обърне внимание на това, за него това ще е блок, независмо от зададени му цвят.


Последните опции са за оптимицация при Overkill на линии, полилинии и арки.

Тук е препоръчтеилно да се оставят отметнати, по - начина по който са по подразбиране.

Тук може би най-важно е да се отбележи е да се сложи отметка на Do not break polylines, т.к. при Overkill след това следва ако си имал полилиния от точка А до точка Б и върху нея имаш препокриващия я няколко линии, които са от точка А до точка X и от X до Y, след това от X до т. Б изчиствайки и оставяйки само по един обект в рамките на т. А до т. Б, следва линяита да е накъсана.


Съвета ми е винаги внимавай с тази команда, аз лично не съм и привърженик :) Болешеме главата след последното ѝ използване.

Другото което е ако използваш тази команда задължително направи копие на файл :).


По отношение на твоя въпрос, не виждам на каринката дали блока на колите за който говориш са един върху друг, ако са почти един върху друг, и са едни и същи по критериите на свойствата, то тогава толеранс 0,01 би свършил доста добра работа, И няма да имаш нужда да избираш нищо от Ignore object property. Ако са поставени в различни Layers или са с различни цветове това трябва да сложиш и някоя друга отметка на Ignore object property

Благодаря отново за подробното обяснение. Изпробвах командата, според мен за да бъде наистина полезна и да не стават фалове, трябва да се работи с толеранс 0. (така ще сме сигурни, че ако имам наистина припокриващи се обекти точно 1 в/у друг, то излишният ще бъде премахнат)

МММММ, понякога се получава така че толеранса е добре да се слага.

Конкретно ти казвам, случаи в който те се наложиха.

Имах блокове в план на ревизионни канализационни шахти, едни бяха сложени с чупките на полилиния която представялваше трасето на канализацията.Бяха сложени с вмъкване точно ...... Vertex точката съвпадаше с точката на вмъкване на блока, другите бяха поставени като съвпадението беше центъра на окръжността ( блока представлва окръжност защрихова с wipoout) с Vertex на полинията.

Разликата между центъра на окръжността и точката на вмъкваене беше 0,005, при ролеранс 0, нямаше как да я хвана.

Тогава обаче аз и колегата с който правехме този проект решихме рязко да покачим тази стойност не на 0,01 ами на цяло число .... познай какво стана :) , НО си бяхме направили резервно копие.

Вашият отговор:

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Име
    Имейл
     


    © 2016 Фондация “Аула”. Всички права запазени.
    Autodesk AutoCAD, Autodesk Inventor, Autodesk Civil 3D, Autodesk Revit, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Microsoft Word, Microsoft Excel, SharePoint Online, Microsoft PowerPoint, Microsoft Project, Microsoft, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe After Effects, Adobe Premiere, Adobe Dreamweaver, V-Ray, Solidworks са регистрирани търговски марки на Adobe Systems Incorporated, Microsoft Corporation, Chaos Software Ltd, Autodesk Inc. и Dassault Systèmes SolidWorks Corp.