Как блоковете помагат за количествени сметки.

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Команди


QSELECT - Избор на обекти по зададени критерии.

Тест за преминаване към следващия урок

 
За какво служи командата QSELECT
За избор на обекти, групирани по дадено свойство
За модифициране на обекти
За автоматичен избор без задаване на критерии

Въпроси и отговори

  • Anna Nikolova:

    Аз работя на версия 2010 и нямам select simular, това само за версия 2012 ли е?

    Иван Цукев:

    @Anna Да, това е нововъведение в 2011 В предишните версии се прави с qselect със същия успех, но малко повече кликове.

    Милен Вълчев:

    При МАС има select similar като бърза команда, но няма qselect.

  • Quick select или filter?

    Милена Петкова:

    Здравейте! Quick select ли е по-лесния начин за селектиране на обекти по определена характеристика? Командата filter при какви случаи се използва?

    Иван Цукев:

    За мен qselect е по-удобна, но това е въпрос на предпочитания.

    Filter би била полезна в случаите, когато искаме да запаметим критериите на избор и да ги прилагаме многократно. Тоест слагаме си 3-4 или повече критерия, задаваме saveas и apply. Следващият път няма нужда да избираме всичките критерии на веднъж, а само избираме от падащото меню името, което сме задали при записа.

  • Защо

    инж.М.Линдов:

    Здравейте всички ,някой може ли да ми каже защо не ми дава в случая бройката на автомобилите ? Мерси.

    инж.М.Линдов:

    С версия 2015 съм.

    инж.М.Линдов:

    Аз се оправих ,мерси.



    Николай Николов:

    Може ли да ми кажеш как се оправи, защото при мен не работи действието BCOUNT. Кликнал съм някъде нещо и !!!

    Краси Кръстев:

    @Николай, може ли да ми кажеш версията, която ползваш, ако е LT -  BCOUNT   е част от Express Tools, които липсват в LT версиите.

    Николай Николов:

    Здравей, бях забравил как действа командата! Заработи но се получиха следните проблеми. Не иска да ми брои повечето блокове с имена на кирилица които съм създал за да отиват  наименованията и бройките направо в Колечествената сметка с Data Extr.....Не е фатално но !?

    Николай Николов:

    И още нещо. Брои избирателно и блокове не само на кирилица. Нещо съм оплескал със създаването на блоковете.

    Николай Николов:

    След проби открих Америка! Не  брои динамични блокове. И едно действие да има не иска даже да ги погледне. Като махна действието почват да му харесват!

    Краси Кръстев:

    Хм интересно, да не би блока да е с име " *U......"  и от там да е проблема, а не от динамичността защото при мен на един прост динамичен блок ( врата със flip ) командата си работи идеално.

    Николай Николов:

    Няма значение как е записано името. Не брои динамични блокове даже и със служебни имена. И при тях като махна действието почва да ги брои. Коментирах с един колега и при него се случило същото. Това се получава на три версии на програмата - 2013, 2015, 2012.

  • Какво правим ако имаме препокриващи се блокове?

    В. Райков:

    Здравейте, Има ли начин при ваденето на количествени сметки да видим при, подобно селектиране, къде имаме препокриване на блокове? Всеки може да допусне елементарната грешка да постави два еднакви блока един върху друг и по посочения начин те да се изброят като два, а да са визуализирани като един. Как може да се справим с проблема? Благодаря предварително!

    Краси Кръстев:

    Здравей, може да използваш Overkill командата.

    С нея ефекта е този който търсиш, ако имаш обекти един върху друг , то следва да остане само един.

    Ето тук: Overkill има повече за командата.

    В. Райков:

    Благодаря за бързия отговор! Изпробвах командата и върши перфектна работа!

    Краси Кръстев:

    Супер, радвам се че е свършила работа.

    внимавай само с нея понякога прави бели :), може да изтрие и това което не трябва, така че преди пускането ѝ направи един Save As .... препоръка от личен опит.

    В. Райков:

    Ще го имам в предвид :)

    Николай:

    Здравейте, Може ли да посочите как да настроя коректно менюто, което ми се отваря като маркирам всички обекти. Целта ми е да изтрия две коли, които се дублират. Прегледах линка за командата Overikill, но при мен менюто е по-различно, версията която ползвам е 2016 - студентска.

    Краси Кръстев:

    Здравей, Николай.

    Менюто е същото, само малко е поразместен.

    Tolerance всъщност е numeric fuzz.

    Tolerance контролира онази прецизност с която OVERKILL прави като сравнение между препокриващите се обекти. Ако тази стойност е равна на 0,следва двата обекта да си съвпадат абсолютно точно за да ги "хване" командата Overkill и съответно да изтрие един от двата обекта. Колкото по-голяма стойност сложиш толкова повече е толеранса (луфта) между двата препокриващи се обекта, ако сложиш голямо число, AutoCAD може да сметне че трябва да изтрие всички обекти от вида линии зашото за него те ти се препокриват спрямо избрания толеранс, ИМЕННО затова към тази команда трябва да се подхожда п-внимателно.

    Преди пускането ѝ трябва задължително да имаш копие на този файл.Даже си го сложи като принцип, който трябва да спазваш.


    Следващото поле е Ignore object property, избирайки дадено свойство, посредством отметка казваш че по време на направата на Overkill, AutoCAD трябва да се абстрахира от това какъв е цвета на обекта,

    Т.е. ако имаш два блока един върху друг, те са абсолютно еднакви, един върху друг са, НО цветът им е различен, следва това да не е проблем и AutoCAD, няма да обърне внимание на това, за него това ще е блок, независмо от зададени му цвят.


    Последните опции са за оптимицация при Overkill на линии, полилинии и арки.

    Тук е препоръчтеилно да се оставят отметнати, по - начина по който са по подразбиране.

    Тук може би най-важно е да се отбележи е да се сложи отметка на Do not break polylines, т.к. при Overkill след това следва ако си имал полилиния от точка А до точка Б и върху нея имаш препокриващия я няколко линии, които са от точка А до точка X и от X до Y, след това от X до т. Б изчиствайки и оставяйки само по един обект в рамките на т. А до т. Б, следва линяита да е накъсана.


    Съвета ми е винаги внимавай с тази команда, аз лично не съм и привърженик :) Болешеме главата след последното ѝ използване.

    Другото което е ако използваш тази команда задължително направи копие на файл :).


    По отношение на твоя въпрос, не виждам на каринката дали блока на колите за който говориш са един върху друг, ако са почти един върху друг, и са едни и същи по критериите на свойствата, то тогава толеранс 0,01 би свършил доста добра работа, И няма да имаш нужда да избираш нищо от Ignore object property. Ако са поставени в различни Layers или са с различни цветове това трябва да сложиш и някоя друга отметка на Ignore object property

    Николай:

    Благодаря отново за подробното обяснение. Изпробвах командата, според мен за да бъде наистина полезна и да не стават фалове, трябва да се работи с толеранс 0. (така ще сме сигурни, че ако имам наистина припокриващи се обекти точно 1 в/у друг, то излишният ще бъде премахнат)

    Краси Кръстев:

    МММММ, понякога се получава така че толеранса е добре да се слага.

    Конкретно ти казвам, случаи в който те се наложиха.

    Имах блокове в план на ревизионни канализационни шахти, едни бяха сложени с чупките на полилиния която представялваше трасето на канализацията.Бяха сложени с вмъкване точно ...... Vertex точката съвпадаше с точката на вмъкване на блока, другите бяха поставени като съвпадението беше центъра на окръжността ( блока представлва окръжност защрихова с wipoout) с Vertex на полинията.

    Разликата между центъра на окръжността и точката на вмъкваене беше 0,005, при ролеранс 0, нямаше как да я хвана.

    Тогава обаче аз и колегата с който правехме този проект решихме рязко да покачим тази стойност не на 0,01 ами на цяло число .... познай какво стана :) , НО си бяхме направили резервно копие.