Работа с диаграми от ресурси тип Work (Диаграма на работната ръка)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Кой изглед може да визуализира диаграма на работната ръка?
В изгледа Resource Usage
В изгледа Resource Sheet
В изгледа Resource Graph

Въпроси и отговори

  • Защо не се вижда работната ръка?

    Irina Baleva:

    Защо не се вижда работната ръка ?




    Penka Ivanova:

    Project :Защо се налага да разглеждаме диаграмата в конкретна операция; На версия Project 2010 съм и не разбрах от къде се извиква Bar Styles  и как точно действа?

    Краси Кръстев:

    Здравей, инж. Пенка Иванова Налага се защото за точно определената операция имате ресурс тип Work там където нямате няма да ви се появи - от ( снимка 1 ) ( снимка 2 ) може да видите тази разлика.

    Краси Кръстев:

    Относно втория въпрос за Bar Styles - вариант 1 - десен бутон върху празно поле в областа на диаграмата за която искате да направите нещо по Bar Style - a и след което избирате Bar Styles и съответно се показва прозореца ( менюто ) ( снимка 1 ) , 2 ри вариант е да кликнете бързо два пъти с ляв бутон на бяло поле в обаста на диаграмата за която искате да ви се покаже Bar styles и прозореца директно се показва ( снимка 2 )  ( по 2 рия метод е показано мисля в урок вече съм забравил ). Надявам се да съм бил полезен с отговора и да се е получило.

    Irina Baleva:

    Отговорих си на моя въпрос сама :) 

    Irina Baleva:

    Когато се промени на Bar , съответно се появявя и диаграмата на работната ръка

    Irina Baleva:

    ето и резултатът 

  • Защо се налага да разглеждаме диаграмата в конкретна операция

    Penka Ivanova:

    На версия Project 2010 съм и не разбрах от къде се извиква Bar Styles и как точно действа?

    Краси Кръстев:

    Здравей, по този въпрос може да погледнеш тук в тази тема aula.bg/question#id-110912000001   . Там под твоя въпрос съм дал отговор за Bar styles,както и на въпроса защо разглеждаме в точно определена операция диаграма на работната ръка.Надявам се да съм бил полезен и да ти свърши работа.

    Penka Ivanova:

    Благодаря Ви, всичко е ОК!

  • Мартин Симеонов:

    Здравей, можеш ли да обясниш малко по - подробно за каква грешка става въпрос?

  • Защо диаграмата започва преди началото на дейностите?

    Елена Чернева:

    Здравейте, може ли да попитам защо диаграмата на работната ръка ми започва преди началото на дейностите? Моля да ми кажете къде бъркам?

    Антоанета:

     Едно мнение -според мен е заради избора в timescale - месеци - ако избереш  дни - ще изравни. А ако на  диаграмата включиш work ще се види,че часовете работа са само за няколко дни - в зависимост какъв е  календара , с който  се работи.

    Мартин Симеонов:

    Изпратете ми графика на simeonov.martin@gmail.com и ще го огледам. Това ми прилича на някакъв бъг, но въпроса от тук на татък е как да го заобиколим.

    Мартин Симеонов:

    Грешка. Антоанета е права. Заради началната дата застъпваш предходния период с един или няколко дена. Респективно Project слага натоварване за цялото деление.

    Елена Чернева:

    Благодаря за отговорите. Смених както Антоанета ме посъветва timescale на дни и пак същото :( Изпратих на e-maila  на инж.Симеонов файла дано да открие къде ми е грешката, за да знам ако в бъдеще ми се появи от къде да си го оправя.

    Антоанета:

    Ако  долната  скала е в дни не може  да не изравнява-това , което се вижда  на снимката - и на долната скала са месеци..

    Мартин Симеонов:

    Здравей Елена, ще публикувам отговора така, че и другите колеги да имат представа в какво е бил проблема.

    Та, проблема е, че периода ти почва примерно в началото на месеца, а графика няколко дена преди него. Тези няколко дена създават предходен период. Ако смениш дата от Project > Project Information на първата дата от месеца би трябвало да стане.

  • Как се слага текст?

    Ивайло Иванов:

    В примера (снимка 1) няма текст "Работна ръка[12]" за целия клон В и К, респ. "Работна ръка[8]" за целия клон "Строително-конструктивна и архитектурна", за разлика от видеоклипа (снимка 2), където има съответния за даден клон текст. В предния урок, когато слагахме брой работници за дадена задача, автоматично се изписваше този брой, но само за конкретна задача, а за клон - не. Как тук във видеото е показано, че е изписан броят на работниците и за клона (клоновете)? Благодаря.

    Мартин Симеонов:

    Здравей Ивайло,
    В клипа назначавам ресурсите по клоновете, а не по задачите. От там идва разликата.

  • Каква е линията?

    Ивайло Иванов:

    Каква, моля, е тая линия от клипа на урока (картинка 2), как се появява и защо я няма в примера (картинка 1)? Благодаря.

    Мартин Симеонов:

    На първата картинка виждаш Project Start и Project Finish, а на втората Current Data

  • Как се подреждат ресурсите?

    Николай Чакъров:

    Ресурсите в изгледа Gantt Chart в колона Resourse Names и в графиката се подреждат по азбучен ред. Мога ли да ги подредя по мое желание - най-важния ресурс да е първи?

    Дарина Иванова:

    Ако изискването е да са по азбучен ред, за да се обработят, може да се имитира нарастващ ред с номер пред името.

  • Как да работа със ресурси?

    Петър:

    Здравейте, бих искал да попитам следното: Пример:Работя върху 20 проекта едновременно с определен брой хора(ресурс), като всеки проект се състой от десетки или стотици задачи. Създавам график който навързва всички тези задачи, но как да разбера дали тези десетки задачи за деня или седмицата няма да надвишат максимално допустимия ми капацитет от хора? Къде трябва да въведа тази информация?

    Elly:

    Здравей, не съм много веща в управлението на проекти, но не пречи да ти предложа евентулно какво да пробваш. На меню Task, виж иконка Inspect - Inspect Tasks от тук ще видиш след като си си задал задачите и си си планирал русурсите, вкл. и брой работна ръка къде евентулно ще имаш проблеми, т.е или няма да ти достигне работна ръка и трябва да добавиш или да си премеастиш съответните задачи по назад във времето, когато ще ти се освободи работна ръка.

    Петър:

    Здравей, Благодаря за отговора, ще пробвам!

  • Нали уж уроците са безплатни? Питам ви кой локален диск е за флашка,а вие ме пращате в девета глуха! Страхотна помощ,няма що!!!

    Боряна Савчева:

    описание

    Краси Кръстев:

    Здравейте, Боряна.

    Първо на първият Ви въпрос за безплатните уроци.

    Първите двадесет ( 20 ) урока са безплатни.

    Обикновено това са първите два модула на кой и да било курс. Имате право да се възползвате от тези безплатни първи двадесет урока в рамките на 30 дни от направата на регистрацията на вашия акаунт в Аула.


    Второ на въпроса Ви : Кой локален диск е за флашка?

    Попринцип когато поставите флаш памет в USB - то на компютъра си, тов в раздела My Computer ( в поновите верси This PC) в Browser-а на Windows, следва да се появи вашата външна flash памет като отделен локален диск в който може да влезнете и да видите какво има. ИЛИ да укажете на дадена програма тази флашка като локален диск от която тя да взима информация.


    Трето по отношение на вашата констатация за това че не ви е оказана помощ.

    Аула има много потребители и се стараем да обърнем внимание на всеки един от тях тук въ форума или по email -a или в чата, който подържаме или във Facebook страницата ни или в блога ни или по телефона, независимо от това дали сте закупили курс или ползвате само безплатната част от него - първите 20 урока.

    Ако задаването на въпрос е било тук във форума, то в Аула има съвети затова как да зададете конкретен въпрос. Как да зададете въпрос е показано още в интродукционното видео, т.е. непосредствено след записването на курса.

    Веднага следва да изгледате това видео в което има насоки какво може да правите в Аула, т.к. както изброих по-горе платформата има много инструменти с които даваме възможност да ни питат и да се обучават при нас.

    Съвета ми е да прегледате това интрудукционно видео.

    Тук ще споделя една от основните насоки, които се дават в него:

    1. Когато задавате въпрос, моля задайте го като отделна тема прикачена към урока към която е свързна темата или пък отворете нова тема която да е свързана не с урока ами само със софтуера за който питате. Тази насока, НЕ е за да се създават правила, ами за да може вие да получите отговор по-бързо и вашият отговор да достигне до повече хора, които да ви отговорят.

    Ако вашият въпрос е зададен някъде във вече съществуваща тема и няма нищо общо с темата и темата е от преди 3 години и се намира в раздел AutoCAD а вие питате за Windows, шансовете някой да обърне внимание на този въпрос рязко спадат.

    Съгласете се че при 15 000 теми, с 80 0000 коментара ... наистина процента е малък.

    1. Задавайте ясно и конкретно въпроса си. Не винаги се получава, но при един добре структуран въпрос зададен с ключовите думи на проблема, добавена и снимка ... доста по-бързо и без допълнителни уточнения вие ще получите отговор,

  • Може ли броя на работниците да се въвежда в някаква таблица, а не да се влиза във всяка задача поотделно? 

    Димо:

    Здравейте, може ли броя на работниците да се въвежда в някаква таблица, а не да се влиза във всяка задача поотделно? Може ли този брой да се взима от някаква клетка примерно number1, в която по някаква формула е изчислен?

  • Може ли да се направи диаграма на работната ръка, която да взима броя на работниците от някаква колона примерно тип "number", а не от въведения брой във всяка задача поотделно?

    Димо:

    Може ли да се направи диаграма на работната ръка, която да взима броя на работниците от някаква колона примерно тип "number" /в която са изчислени/, а не от въведения брой във всяка задача поотделно?

    Мартин Симеонов:

    Здравейте, За съжаление такова нещо не е възможно. Аз си правя следната автоматизация:

    1. Създавам колона от тип Text
    2. Добавям в нея следната формула: "Работници[" + CStr([Колона с хора]) + "]"
    3. Копирам получените текстове в колоната за ресурси.
    Димо:

    Благодаря за помощта, но нещо не ми стана ясна формулата. Имам предвид в една колона да запиша количество, в друга примерно норма изработка, в трета с формула: 480*[Number1]/[Scheduled Duration]/[Number2] изчислявам броя на работниците по норма изработка, количество и срок. Искам да получа диаграма на работната ръка съгласно този брой, а не по броя работници, въведени в ресурсите на самата работа. Дали е възможно?