Допълнения към урока
Учебна програма 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX
8. Настройки за реалистично рендериране и постпродукция

Итерации при рендерирането

Рядко се получава така, че от първи път да получим перфектният рендер. Първият проблем е, че чак след получаване на висококачествен рендер и постпродукция можем да открием малки дефекти, които пречат на изображението да е реалистично.

Вторият проблем е, че самите ние често "вникваме" в модела прекалено много и сами не можем да си видим част от дефектите. За това един добър подход е да покажем готовото изображение на добър познат, който може да ни даде адекватна обратна връзка за това, което счита за "гнило" в изображението. Обикновенно това са малки детайли, които обаче имат голям негативен ефект върху изображението.

 

Упражнение

Вземете примера на къща, който разглеждахме в предходните уроци и използвайте придобитите умения,за да подобрите 3D модела, да добавите материали, осветление и камери. Създайте рендер на тази екстериорна сцена.

Може да използвате възможността за задаване на въпроси под това видео, за да попитате и получите "градивна критика" на вашето изображение.

 

Итерация 1 - Първи опит

Взели сме въпросния модел и сме добавили растителност и фоново изображение. Добавени са материали за получаването на този рендер.

 

Итерация 2 - Опит за корекция на недостатъците чрез "по-агресивна" постпродукция

Добавени са доста ефектни чрез Фотошоп. Добавени са облаци, разфокусиране и blur ефекти (за да не е всичко на перфектен фокус), замъгляване по периферията, lense flare ефекти, игра с цветовете, променен контраст на отделни части от изображението.

Получава се "fantasy" ефект, който може да се използва за презентации, в зависимост от типа клиенти.

 

Коментар/градивна критика

Това е примерна "градивна критика" за изображението:

т.1 В къщата липсва челна дъска, което придава нереалистичен вид на покрива. Може лесно да се коригира, като се "премсти" покрива нагоре 7cm и долната му част се "extrude"-не 7cm вертикално на долу, за да се получи база на фигурата. След това може да се сложи дървен материал за тази част.

т.2. Можем да добавим реалистичност към прозорците като зад тях добавим щори или перде. Тук дори се гледа през цялата къща и се вижда прозореца от зад на къщата и как няма нищо вътре което да спира погледа. Няма нужда да  моделираме пердета/щори изцяло, а само един бърз обект зад прозореца. Допълнително можем да направим щорите/пердетата на някои пуснати изцяло, на други не до край, за да добавим малко "random" ефект.

т.3. Тази част попада в сянка. Може да се пробва дали леко завъртане на осветлението, така че да осветява тази част малко повече няма да седи по-добре.

т.4. Преходът между долния цокъл и стената е доста рязък. Може би едно "обкантване" би довело до по-добър резултат. Може да се постигне с правоъгълен солид с материал камък по линията на прехода.

т.5 Почти никой не прави вертикалната част на стълбите от камък, а хоризонталната от плочки. Обикновенно стъпалата са от плочки също, докато вертикалната част може да се остави от камък или да се екпериментира с плочки.

т.6 Обикновено паркинг телата или плочките се редят в линия със стената. Може да се пробва дали няма да стои по-добре подравнено към стената. Със сигурност ще отнесем доста "благословии" от майстора в реалния свят, ако го накараме така да реже плочките ;)

Допълнителни идеи може да са озеленяване на терасата и верандата.

 

Итерация 3 - Корекция на модела и нов рендер

 

Може да видите резултата след корекцията в следващия урок № 11 "Интерция 3 -Корекция на модела и нов рендер".

 

Итерация 4+

Тук е ваш ред да внесете предложения за подобрения, като публикувате под това видео вашата идея и готовия рендер с приложението и.