Как се връщаме към нормален изглед на материалите?

3ds Max 3D Моделиране 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX Рендериране

Здравей, проблема с визуализирането на сферите, най-често идва при смяната на рендеренджина. Провери дали в настройките на рендера (F10) всичко е наред и е избран коректен енджин. Ако там всичко е наред, може да Reset-неш материалният редактор от меню Utilities, но така ще изгубиш материалите, който са върху сферите (след това може пак да си ги pick-неш от сцената)

Благодаря за отговора! Оправих този проблем, но ми изникна нов въпрос...ако Reset-на материалите, а те са Mul-sub object - дали ID-то ще се запази?И съответно ако имам даден обект с приложен материал, от къде мога да видя кой материал който е приложен ?!

Сферите имат за цел да са само превюта на материалите, от който да имаш достъп до техните настройки. Ресетването им не променя техните параметри (включително и ID-тата) и не изтрива приложени в сцената материали. Превютата - сферите, са ограничени до 24 броя, но материалите в сцената не са - може да имаш 100 (примерно) материала върху различни обекти в сцената, но си лимитирана да имаш само 24 sample slot-a. След като си разработиш един материал и го приложиш на обект, може да ресетнеш слотовете, да си направиш нов материал отгоре и да го приложиш на нов обект, пак да ресетнеш да си направиш и приложиш нов материал и т.н. Материалите който са приложени върху обекти не се губят, може по всяко време да си ги пикнеш (избереш) с пикъра и той ще се появи на маркирания семпъл слот. Така може да видиш и кой материал е приложен в момента на даден обект ->

Много много благодаря :)


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация