Как да получим прозрачен фон?

3ds Max 3D Моделиране 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX Рендериране

Ето и моят опит,май трябваше да го публикувам направо като нов въпрос:). За съжаление hair&fur модификаторът се оказа непосилен за моя слаб компютър, и с него рендерът изобщо не тръгна:( Но иначе се беше получил. Освен очакваната критика, имам няколко въпроса:) 1. Някъде видях, че има map Color Correction, с който да се променя нюанса на текстурата в самия макс, но урокът беше за Slate Editor и така и не можах да го намеря в моя Materia Editor. 2. Мога ли да експортирам картинката с transparent background, за да си наместя фона после във фотошоп? Тук така и не успях да наместя картинката от Environment map-a, уж е със същите размери като крайното изображение, но се размазва. 3.Има ли в Макс някакъв еквивалент на Purge в Autocad, Който да олекотява файла и да го ''прочиства''? Или като цяло някакъв съвет за хора с по-слаби компютри?:) Благодаря предварително!

Здравей,
(1)от бутона Get Material имаш достъп до картата Color Corection (виж прикаченото изображение). След като я добавиш в някой слот, после може да я влачиш и пуснеш в който и да е слот на материала (позиция 3 от прикаченото изображение).

(2) за прозрачният background - имаш поне два варианта : 1- слагаш картата с небето като текстура в Dome light и след това използваш от рендера Alpha канала като маска в Photoshop (от V-Ray frame buffer-a - позиция 1); 2- слагаш картата с небето като текстура върху равнина, избираш десен бутон върху нея, -> V-Ray Properties и сменяш Alpha Contribution ot 1 na -1 (позиция 2) и след това отново използваш от рендера Alpha канала като маска в Photoshop.

(3) в Мах няма такъв бутон Purge като в AutoCAD, до колкото знам няма такова автоматично "почистване", но може да потърсиш някакъв скрипт по тази тема.


Вашият отговор

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Регистрация