Въпрос към урок: Unwrap UVW от курс: 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX

Как мога да направя равнината на сцепване на дървото?

3ds Max

Опитвам се да направя едно от сцепените дървета в камината да изглежда като такова, тоест да направя равнината на сцепване по продължение на нишките от единия край до другия. Когато използвам първият метод - като превръщам обекта в редактируем и маркирам полигони, по равнината на сцепване всъщност се полага материала на кората. Опитах да отделя двата полигона, където е сцепването и заедно с двете равнини на срязване на дървото да приложа UVW Map и от там да се опитам да направя този ефект като избера друг мапинг, но после когато слагам кората на останалата част, тя се размазва и не стои добре. Предполагам, че този метод не е подходящ и може би ако използвам модификатора Unwrap UVW ще се получи, но не съм сигурен как точно да работя с него.

Здравей,

ако не се оправяш все още с модификатора Unwrap UVW, ще стане сравнително лесно ако отделиш тези два полигона и ги мапираш допълнително. Ако текстурата е разтеглена, смени типа на мапиране на Box и ако продължава да е разтеглена, кликни на знака "+" пред UVW Map, маркираи Gizmo и така завъртай само гизмото на модификатора докато не се получи резултата (най-добре с включен Angle Snap и през 90 по някоя от основните оси). След това може пак да Attach-неш тези два полигона, за да не работиш с групи и геометрията ти да бъде цяла.
Предлагам ти като допълнителен вариант да видиш и трика в "Аула Трикове" на Георги Игнатов за мапирането на покрива - може да ти хрумне някакво решение от там :)

Опитах се да пробвам по малко по различен начин този въпрос, и мисля, че се получи. Дървата в камината ги конвертирах като редктируем обект (Editable poly) . Предварително само на  въпросното дърво му зададох по-вече напречни сегменти за да може да се изкриви  в последствие. Само на него дърво на под обектно ниво - ребро (Edge) го срязах на две с Slice Plane и включена към него опция Split за да станат двете половинки отделни части. Върху всяка половинка сложих модификатор Bend (може и с FFD 4x4x4). Понеже вътрешните части на дървото се получават отворени, ги затворих с модификатор Cap Holes. На цялото дърво наложих една текстура, в случая кората. За да добавя другите текстури използвах модификатор Edit Mesh. От него с подселекция Полигон селектирам само тези полигони на които искам да има друга текстура и я поставям. Върху Edit Mesh слагам модификатор UVW Map  и с него си намествам мепинга. Ако ще трябва друга повърхност пак Edit Mesh - Полигон -  UVW Map.

Благодаря много! Ще опитам вариантите.

Здравейте, може ли по-подробно обяснение за това как се прилага модификатора "Bend" за всяка от половинките? Благодаря, предварително.

Чесно казано не знам в кой урок бяха текстурите за дървото и ще се помъча да ти покажа моя метод без текстура надявам се че ще стане ясно. Дървото или обекта е конвертиран като Poly. С помощта на Slice Plane + Split е разрязано на две през средата и отворените повърхности (Border) са затворени. Мога да местя горната половина и долната полвина, но имай в предвид че това е един обект Oblekt002 или който там си хванал. Селектирай надлъжните ребра и пусни напречни с помощта на Conect . Колкото по вече ребра добавиш по гладка ще ти бъде извивката. За да добавиш "Bend" само на половината обект избираш го само него, примерно на подниво полигон, и слагаш модификатора върху селекцията. "Bend"-а има под опции. Можеш да местиш гизмото и центъра му което аз май не виждам някаква разлика. Виж ги поразгледай.

Благодаря, избягал ми е момента с "Conect"

Здравей Георги. Много хубав пример и с Bend всичко се получава,но би ли ми обяснил как да сцепя примитива със Slice тъй като нещо не ми се получава. Благодаря предварително.

Когато обекта е конвериран в Edit Poly, или има такъв модификатор на него Slice Plane работи на всички поднива, точки, ребра, полигони или елементи. Достатъчно е да натиснеш на бутона Slice plane и се появява безкрайна равнина с която можеш да разрязваш обекта. Тази равнина може да се върти с бутона за завъртане (Е) или да се премества с бутона за преместване (W). Ако до нея е отметнто Split , обектите които ще се получат след разрязването ще са два отделни, а за да сработи командата трябва да се натисне Slice (под Slice Plane) В случея аз съм избрал опцията Split т.е. няма само да добави допълнително ребро а ще разреже обектите. След това на подниво елемент маркирам единия от двата обекта и го издърпвам. Друго полезен инструмент е бутона Split. Достъпен е на подниво Edges ( Ребро) . Ако има някакъв обект които трябва да се разреже по даден контур, селектира се контура от ребрата (Edges) и се натиска Split. Получават се два отделни обекта. Примерно ако искам тази сфера да я разрежа по този начин

Благодаря Георги за своевременния и безпогрешен отговор. Грешката ми беше че се опитвах да ползвам slice модификатора а не опцията в edit poli.

Вашият отговор:

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Име
    Имейл
     


    © 2016 Фондация “Аула”. Всички права запазени.
    Autodesk AutoCAD, Autodesk Inventor, Autodesk Civil 3D, Autodesk Revit, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Microsoft Word, Microsoft Excel, SharePoint Online, Microsoft PowerPoint, Microsoft Project, Microsoft, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe After Effects, Adobe Premiere, Adobe Dreamweaver, V-Ray, Solidworks са регистрирани търговски марки на Adobe Systems Incorporated, Microsoft Corporation, Chaos Software Ltd, Autodesk Inc. и Dassault Systèmes SolidWorks Corp.