Въпрос към урок: Unwrap UVW от курс: 3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX

Каква текстура да използвам за мод. Unwrap UVW?

3ds Max
3D Моделиране
3D Моделиране и Рендериране с 3DS MAX
Рендериране

Здравейте, поборих се малко с модификатора Unwrap UVW, но не разбрах момента с текстурата. Предварително ли трябва да си подготвим една текстура, която да включва всичките необходими части в едно изображение и него да приложим върху обекта, или може да избираме отделните части (изображения) едно след друго? Аз нямах предварително подготвено общо изображение и се опитах да приложа едно след друго две картинки с bitmap, но не се получава. Моля да поясните още малко този модификатор.

Поздрави - Ралица

Здравей,

общата идея на модификатора Unwrap UVW е следната : върху обект с неправилна (чесато органична) форма да може правилно да се приложи текстура. Понеже ортогоналното проектиране на текстурата ще доведе до разтегляния в зоните успоредни на основните оси, се налага използването на текстура, която да "обвие" обекта. За да може самата обвивка да пасне точно, е най-логично да се използва повърхността на самият обект като отправна точка. Затова след прилагането на модификатора се определят "шевовете" - seams, който са на базата на съществуващата геометрия и всъщност са граничните частни на отделните парчета от текстурата която обвива модела. С други думи с шевовете разделяме повърхността на модела на отделни части, който (след някакъв релакс или разпъване - pelt) се подреждат върху текстурата. В UVW Editor-a има инструменти за скалиране на отделните елементи за релаксване, за подреждане, местене ... Сега можем да приготвим темплейта за следваща обработка с Render UV's Template. Текстурата реално още не съществува - сега по този приготвен шаблон започваме да нагласяваме, нареждаме, рисуваме, изрязваме текстурата (например във Photoshop). След като си оправим текстурата и всичко по нея е готово (много често се използват части от други текстури - части от метали, драскотини, дърво и т.н) я запазваме и я прилагаме  в Diffuse слорта на материала. 

Благодаря за изчерпателния отговор

Вашият отговор:

Научи компютърните програми онлайн от топ експертите на България
Регистрацията в АУЛА ви дава:
  • 20 безплатни урока
  • Трикове и тънкости за софтуера
  • Отговори на вашите въпроси
  • Име
    Имейл
     


    © 2016 Фондация “Аула”. Всички права запазени.
    Autodesk AutoCAD, Autodesk Inventor, Autodesk Civil 3D, Autodesk Revit, Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya, Microsoft Word, Microsoft Outlook, Microsoft Excel, SharePoint Online, Microsoft PowerPoint, Microsoft Project, Microsoft, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe After Effects, Adobe Premiere, Adobe Dreamweaver, V-Ray, Ableton Live, Solidworks са регистрирани търговски марки на Adobe Systems Incorporated, Microsoft Corporation, Chaos Software Ltd, Autodesk Inc., Ableton и Dassault Systèmes SolidWorks Corp.